کد خبر : 53638

احتمال موج دیگر کاهش قیمت خودرو وجود دارد

احتمال موج دیگر کاهش قیمت خودرو وجود دارد

احتمال موج دیگری از کاهش قیمت خودرو در هفته ای که در آن قرار داریم وجود دارد.

به گزارش خودروتک، روند بازار خودرو در ماه های اخیر نشان داد که نبود مشتری و تقاضا در بازار نمی تواند روی کاهش قیمت خودرو تاثیر چندانی داشته باشد اما روند بازارهای موازی می تواند قیمت خودرو را تحت تاثیر قرار دهد.

مهمترین سیگنال برای بازار خودرو در ماه های اخیر نرخ ارز است. به دلیل تبدیل خودرو به کالایی سرمایه ای، نگاه فروشندگان به بازارهای موازی به ویژه بازار ارز است. امروز در آغاز هفته قیمت ارز کاهش یافت و نشان داد که بازارهای سرمایه فعلا ظرفیت افزایش قیمت ندارند.

همین مساله باعث شد تا برای نمونه امروز قیمت اعلامی پراید 131 نسبت به پنجشنبه گذشته یک میلیون تومان پایین تر باشد. در معاملات هم گفته می شود که فروشندگان برای خریدار تخفیف در نظر می گیرند و از قیمت اعلامی ابتدایی نیز پایین تر می آیند.

از سوی دیگر تلاش دلالان خودرو در هفته پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا برای صعودی کردن قیمت خودرو نتیجه موردنظرشان را نداشت و قیمت خودرو به قیمت های قبل بازنگشته است.

به این ترتیب همسویی روند کاهشی قیمت ارز و عدم مراجعه خریداران به بازار می تواند عاملی شود که کسانی که خودرو صفر کیلومتر در اختیار دارند از بیم کاهش بیشتر قیمت آن را به بازار عرضه کنند.

از سوی دیگر فروش فوق العاده اخیر خودروسازان نیز بخشی از نقدینگی که قصد ورود به بازار خودرو را داشت جذب کرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها