کد خبر : 53594

شایعه دلالان خودرو برای مقاومت در برابر کاهش قیمت خودرو

شایعه دلالان خودرو برای مقاومت در برابر کاهش قیمت خودرو

قیمت خودرو در بازار پس از موج کاهشی در نیمه آبان ماه اکنون در شرایطی است که قیمت ها از سوی دلالان برای افزایش تحت فشار قرار گرفته است. این در حالیست که تعداد معنی دار خرید و فروشی در بازار انجام نمی گیرد که قیمت های اعلامی از سوی دلالان در فضای مجازی مبنایی داشته باشد.

به گزارش خودروتک، بررسی روند بازار خودرو به گونه ای است که نشان می دهد خریدار واقعی خودرو با رسیدن به پای معامله در خودروهای داخلی می تواند تخفیف های خوبی از فروشنده بگیرد. یعنی قیمت خودرو در اندک معاملات انجام شده با قیمت های اعلامی که در تماس با آگهی ها عنوان می شود کمتر است.

در این خصوص نعمت کاشانی نسب، نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با رد شایعه افزایش قیمت 20 تا 30 درصدی قیمت خودرو در هفته گذشته می گوید: اصلا چنین چیزی صحت ندارد بلکه میزان افزایش خودروهای داخلی در هفته گذشته در حد ۲ درصد بوده است.

وی تاکید کرد: طرح چنین اعداد بالایی برای میزان افزایش نرخ خودرو در شرایطی که بازار در رکود کامل  به سر می برد، جوسازی‌های دلالان است که به دنبال افزایش قیمت و سود بیشتر هستند. این رقم‌ها برای گرم کردن بازار گفته می‌شود.

کاشانی نسب گفت: بازار خودرو در اصل قفل شده و هیچ معامله‌ای انجام نمی شود. به دلیل افزایش نرخ ارز، دلال‌ها نیز به میزان جزئی و حداکثر حدود ۲ تا ۳ درصد بر نرخ خودروها افزوده‌اند. قیمت‌ها واقعی نبوده و در اصل کاغذی است و هیچ معامله‌ای انجام نمی شود.  

وی تصریح کرد: نه اکنون و نه زمانی که قیمت‌ها پایین آمد، هیچ خریداری وجود نداشت و ندارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها