کد خبر : 53459

این روزها در بازار خودرو همه فروشنده اند

این روزها در بازار خودرو همه فروشنده اند

قیمت ارز ثابت بماند، بازار خودرو نیز شاهد کاهش قیمت‌ها و رونق دادوستد خواهد بود.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره وضعیت بازار خودرو پیش‌تر عنوان کرده بود با کاهش نرخ ارز قیمت خودرو هم در بازار روند نزولی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو از ۳ هفته پیش شروع شده بود و ادامه یافت تا حالا که با کاهش قیمت دلار، افت بازار خودرو نیز شدیدتر شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه کاهش قیمت خودرو در ۲، ۳ روز اخیر شدت بیشتری پیدا کرده، گفت: پیش‌بینی می‌شود با کاهش قیمت دلار، قیمت خودروها نیز کاهش بیشتری داشته باشد و در صورتی که نرخ ارز ثبات پیدا کند، خریدوفروش در بازار خودرو نیز رونق خواهد گرفت.

مشتریان در انتظار افت بیشتر قیمت‌ها

اکبر خدابخش، یکی از فعالان بازار خودرو نیز درباره وضعیت بازار به فارس گفت: عده‌ای که خودرو را با قیمت بالا خریداری کرده‌اند، حالا برای فروش دست نگه داشته‌اند و منتظرند تا شاید قیمت‌ها در بازار دوباره افزایش یابد. در عین حال، مشتری زیادی در بازار وجود ندارد و خریداران نیز منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

وی ادامه داد: قیمت‌ها در بازار خودرو به‌شدت کاهشی است و مسائل سیاسی بر این بازار تاثیر زیادی دارد. این فعال بازار خودرو با بیان اینکه افزایش قیمت دلار و خودرو یک پدیده روانی بود، گفت: درحال‌حاضر اتفاق خاصی برای گشایش اقتصادی انجام نشده اما جو روانی همان‌طور که حباب قیمتی ایجاد کرده بود باعث کاهش قیمت‌ها شده است.

به‌گفته خدابخش اگر قیمت ارز ثابت بماند، بازار خودرو نیز شاهد کاهش قیمت‌ها و رونق دادوستد خواهد بود. گفتنی است در کنار تاثیر ریزش قیمت دلار بر بازار خودرو باید به اهمیت عرضه خودرو از سوی خودروسازان نیز توجه ویژه‌ای شود، چراکه یکی از ابزار‌های اصلی کنترل بازار، عرضه متناسب با تقاضاست.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها