کد خبر : 53273

روز ریزش سنگین قیمت خودرو فرا رسید؟ قیمت پراید آماده بازگشت به زیر 100 میلیون

روز ریزش سنگین قیمت خودرو فرا رسید؟ قیمت پراید آماده بازگشت به زیر 100 میلیون

بازار خودرو امروز در حالی کار خود را آغاز می کند که پیش زمینه موج دیگری از کاهش قیمت خودرو فراهم شده است. هر چند پیش بینی می شود که این موج در ابتدا با مقاومت دلالان خودرو رو به رو شود اما واقعیت ها در بازارهای موازی حاکی از آن است که ریزش قیمت خودرو اجتناب ناپذیر خواهد بود.

به گزارش خودروتک، انتشار نتایج انتخابات آمریکا از همان روز چهارشنبه قیمت را در بازارهای ارز و سکه کاهشی کرد و این موج کاهش قیمت در روز پنجشنبه نیز ادامه یافت. پیش بینی می شود این موج کاهشی امروز به قیمت خودرو برسد.

در چند ماه اخیر قیمت خودرو پیوستگی کاملی با قیمت در بازارهای موازی سرمایه ای داشته و قیمت خودرو بدون توجه به میزان تقاضا در بازار، با نوسان قیمت ارز بالا و پایین رفته است.

موج کاهش چند هزار تومانی قیمت دلار در روز پنجشنبه امروز نیز به احتمال زیاد حفظ خواهد شد و همین مساله بازار خودرو را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. خبرآنلاین در بخشی از گزارش خود در خصوص بازار خودرو نوشته است: پیش‌تر سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اعلام کرده بود در صورت ریزش قیمت دلار به محدوده ۲۰ هزار تومان و کمتر، قیمت هر دستگاه پراید حتی تا کمتر از صد میلیون تومان نیز کاهش خواهد داشت این بدان معناست که قیمت‌ها در بازار خودرو در حال نزدیک شدن به رقم واقعی خود است و حباب شکل گرفته در این بازار تحت تاثیر کاهش قیمت دلار تخلیه خواهد شد.

به گزارش خودروتک، البته در صورت کاهش قیمت خودرو در امروز نیز هنوز زمان ورود به بازار برای تقاضای واقعی فرا نرسیده است چرا که تداوم شرایط فعلی می تواند در روزهای آینده به کاهش بیشتر قیمت خودرو منجر شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها