کد خبر : 53270

وعده بزرگ وزیر صنعت برای بازار خودرو

وعده بزرگ وزیر صنعت برای بازار خودرو

وزیر صمت با اشاره به انحصارطلبی در بازار خودرو گفت: از مردم می‌خواهیم به ما زمان بدهند تا ساختارها را اصلاح و تأثیر حضور دلال‌ها را کم رنگ تر کنیم تا وضعیت بهبود پیدا کند.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، وزیر صمت با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند «باید افکار عمومی را اقناع کنیم و مسئولان با مردم گفتگو کنند» اما متأسفانه نتوانستیم و یا نخواستیم که با مردم صادقانه صحبت کنیم، تصریح کرد: از جمله مواردی که در تعامل با مردم صداقت به خرج ندادیم بحث خودرو بود چرا که حق هر ایرانی است که از یک خودرو با کیفیت و قیمت پایین استفاده کند.

رزم حسینی ادامه داد: واقعیت این است که در این ۴۰ ساله نتوانستیم چنین خودرویی را تولید کنیم چرا که دو شرکت دولتی بازار خودرو را در دست گرفته‌اند درحالی که ۱۴ درصد در این دو شرکت دولت سهم دارند لذا بازار خودور انحصاری شد، حمایت‌های بی جا انجام شد، ممنوعیت واردات رقم خورد و این دو شرکت با هر قیمت و کیفیتی اقدام به تولید خودرو کردند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خودرو در بازار ۳ قیمتی شده است که شامل ارائه قیمت شورای رقابت، قیمت تمام شده توسط شرکت و قیمت بازار است از طرف دیگر به دلیل رشد نقدینگی زیاد، پول‌های کلانی یکدفعه وارد بازار خودرو شد و دلال‌های مالی نیز برای سود بیشتر ورود پیدا کردند.

رزم حسینی ابراز کرد: جلساتی برای بحث قیمت خودرو تشکیل دادیم و با مشارکت بخش خصوصی و با هماهنگی مجلس طرحی را آماده کردیم و امیدواریم که این انحصار را بشکنیم، رقابتی ایجاد شود همچنین از طریق تقویت شرکت‌های خصوصی شاهد افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودرو باشیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها