کد خبر : 53234

وعده افزایش تولید خودرو

وعده افزایش تولید خودرو

وزیر صمت با اشاره به انحصارطلبی در بازار خودرو گفت: از مردم می‌خواهیم به ما زمان بدهند تا ساختارها را اصلاح و تأثیر حضور دلال‌ها را کم رنگ‌تر کنیم تا وضعیت بهبود پیدا کند.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین، به گفته علیرضا رزم حسینی: باید به این نکته نیز اشاره کرد که در شرایط سخت جنگ اقتصادی قرار داریم، شاید کامل هم نتوانیم برنامه‌های پیش بینی شده را انجام بدهیم اما سعی می‌کنیم وضعیت بهتر شود به دنبال افزایش تولید خودرو هستیم لذا تا پایان سال ۹۰۰ هزار خودرو تولید و اگر بخش خصوصی فعال بشود، این آمار بیشتر می‌شود در نتیجه انشاءلله شاهد کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: از مردم ایران اجازه می‌خواهیم که به ما زمان بدهند تا ساختارها در این زمینه اصلاح شود همچنین تأثیر حضوردلال ها کم رنگ تر شود تا انشاءلله وضعیت بهبود پیدا کند.

وی با اشاره به طرح انتقال آب خلیج فارس به استان‌های مرکزی ایران، افزود: عده‌ای انتقال آب از خلیج فارس را نشدنی می‌دانستند اما خوشبختانه کارها انجام شد و عملیات اجرایی آن در دولت یازدهم کلید خورد که در ابتدا شرکت مس و گلگهر اما در ادامه شرکت چادرملو مشارکت کردند تاجایی که این پروژه حتی یک روز هم تعطیل نماند.

رزم حسینی با بیان این مطلب که استان‌های کرمان، یزد، اصفهان و فلات مرکزی معدن خیز هستند و احتیاج مبرم به آب دارند، ابراز داشت: اینها باید مواد خود را به کنار دریا منتقل کنند که هزینه بسیار زیاد است لذا طرح انتقال آب مطرح شد چرا که صرفه اقتصادی دارد از طرف دیگر چنین پروژه‌ای در تاریخ کشور سابقه ندارد و در خاورمیانه نیز در این حجم بی سابقه است لذا امیدواریم که تا پایان سال این طرح به اردکان برسد.

وی با بیان این مطلب که این طرح، یک افتخار بزرگ در کشور است، اظهار داشت: همین الگو را در خراسان رضوی نیز آغاز کردیم و از یک سال پیش از منطقه چابهار به خراسان جنوبی و رضوی برنامه ریزی شده است و عامل این طرح نیز صنعت کشور است و خود بخش خصوصی در حال سرمایه گذاری هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این مطلب که ما در بحث اکتشافات در کشور خوب عمل نکردیم و تنها ۱۰ درصد در کشور اکتشافات انجام شده است، اظهار داشت: همچنین در بحث معادن با مشکلاتی روبرو هستیم و حتی مجوز فروشی انجام شده است لذا براین اساس به مسئولین مربوطه ابلاغ شده است معادنی که غیر فعال شده‌اند باید ظرف مدت ۳ ماه جهت فعال کردن آنها اقدام کنند در غیر این صورت مجوز لغو و مجدداً به مزایده گذاشته می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که استان کرمان از استان‌های مهم معدنی کشور است، افزود: یکی از وظایف مسئولین صمت در استان انجام اکتشافات است که خوشبختانه یک معدن بزرگ طلا در مرز کرمان و سیستان اکتشاف شده است همچنین یک طرح در جهت توسعه صنعتی جنوب استان داریم، که پیگیری خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها