کد خبر : 53184

مدل پیشنهادی سایپا برای قیمت گذاری خودرو

مدل پیشنهادی سایپا برای قیمت گذاری خودرو

با منتفی شدن عرضه خودرو در بورس اکنون بحث اصلی میان خودروساز و سیاستگذار ، قیمت گذاری خودرو است. هر چند فرم ایده آل آزادسازی قیمت خودرو است اما به نظر می رسد هنوز تا واقعی سازی قیمت خودرو راه درازی در پیش باشد. به تازگی فرمول پیشنهادی سایپا برای قیمت گذاری خودرو مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، به گفته سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، در آخرین جلسه‌ای که میان مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور و مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) برگزار شده، طرح پیشنهادی گروه سایپا برای قیمت‌گذاری محصولات هر دو خودروساز مبنی بر اینکه قیمت‌گذاری ۵۵ درصد محصولات پرتیراژ و پر مصرف توسط شورای رقابت و ۴۵ درصد سایر محصولات توسط خود خودروسازان تعیین شود، مورد موافقت قرار گرفت.

فرهاد به‌نیا ضمن اشاره به آخرین جلسه برگزار شده میان انجمن سازندگان قطعه و یکی از دو خودروساز بزرگ، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد تمامی مطالبات بالای ۱۲۰ روزه قطعه‌سازان پرداخت و همچنین جانب عدالت در پرداخت مطالبات قطعه‌سازان رعایت شود.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو، توقف قراردادهای داخلی‌سازی قطعات جدید را دیگر مشکل فعلی این صنعت دانست و گفت: قرار بر این شده است که  اقدامات موثری صورت گیرد تا‌ قراردادهای داخلی‌سازی قطعات جدید، دوباره پیگیری شود.

به‌نیا خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه فولاد در بورس عرضه می‌شود و از قیمت‌گذاری معاف شده است، یک پیشنهادی که توسط گروه سایپا به وزارت صمت در همان جلسه خودروسازان در وزارتخانه مذکور ارائه شد و به تصویب هم رسید، این بود که حدود ۵۵ درصد تولیدات خودرویی هر دو خودروساز توسط شورای رقابت قیمت‌گذاری و ۴۵ درصد محصولات توسط هیات‌مدیره خودروسازان قیمت‌گذاری شود. سخنگوی انجمن سازندگان قطعه تا‌کید کرد: این موضوع مطرح و مورد توافق قرار گرفت. با محقق شدن این تصمیم، احتمالا خودروهای پرمصرف بازار توسط شورای رقابت و خودروهایی که قیمت‌های بالاتری دارند، توسط هیات‌مدیره خودروسازان تعیین قیمت خواهند شد. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها