کد خبر : 53102

خبر جدید درباره خرید لاستیک دولتی

خبر جدید درباره خرید لاستیک دولتی

طبق مصوبه اخیر هر لاستیکی که تا اول شهریور ماه امسال در گمرک اظهار شده باشد شامل ارز دولتی می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران، داریوش باقرجوان مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با بیان اینکه روند  توزیع لاستیک  در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای همان روند گذشته است، گفت: رانندگان وسایل نقلیه سنگین بر اساس پیمایش‌هایی که انجام می‌دهند، لاستیک مورد نیاز خود را از طریق حواله‌هایی که در سامانه راهداری توزیع می‌شود، دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: بر این اساس رانندگان به اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها مراجعه می‌کنند و در صورتی که مشمول دریافت حواله باشند از سامانه مخصوص سازمان راهداری  حواله‌های لاستیک را دریافت می‌کنند؛ که در این حواله‌ها آدرس فروشنده، آدرس نمایندگی، سایز و نوع لاستیک مشخص شده است و رانندگان می‌توانند بلافاصله بعد از واریز مبلغ، لاستیک مورد نیاز خود را دریافت کنند.

باقر جوان تاکید کرد: میزان پیمایش اتوبوس‌ها برای دریافت ۲ حلقه لاستیک، ۱۰ هزار کیلومتر و میزان پیمایش کامیون‌ها هم ۱۵ تا ۲۰ هزار کیلومتر است که به نسبت نوع بارگیری و پیمایش می‌توانند لاستیک مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدیر کل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اینکه به طور تقریبی از اوایل سال ارز نوع اول که همان ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی است و همچنین ارز نیمایی برای واردات لاستیک تخصیص داده شده است، افزود: لاستیک‌های وارد شده در سامانه توسعه تجارت وزارت صمت وارد شده است.

باقر جوان توضیح داد: طبق مصوبه اخیر هر لاستیکی که تا اول شهریور ماه امسال در گمرک اظهار شده باشد شامل ارز دولتی می‌شود.

او افزود: در صورتی که بانک مرکزی پیش از این برای آن لاستیک‌ها ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در نظر گرفته باشد امروز با همین نرخ می‌توانند ترخیص شوند.

باقرجوان ادامه داد: متقاضیان هم براساس  حواله لاستیک  و با توجه به میزان پیمایش می‌توانند در سامانه، برند و سایز لاستیک مورد نظر خود را انتخاب  و آن را با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی خریداری کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه حدود ۳۰۰ هزار حلقه لاستیک در سامانه موجود است، گفت: ۲۰۰ هزار حلقه دیگر به آن اضافه می‌شود و بنابراین ۴۸۶ هزار حلقه لاستیک با ارز دولتی موجود بوده است.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری در پایان تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد که لاستیک‌هایی که از طریق دیگر وارد کشور شده‌اند را هم به این سامانه اضافه کنیم تا هرچه سریعتر بازار به تعادل برسد و مشکل رانندگان در بحث کمبود لاستیک برطرف شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها