کد خبر : 53092

تندر 90 ایرانی با شکل و شمایل جدید می آید

تندر 90 ایرانی با شکل و شمایل جدید می آید

تیر ماه امسال بود که مدیرعامل سایپا برای اولین بار از تولید خودرو ال 90 ایرانی یا همان تندر 90 با طراحی داخلی سخن به میان آورد. جواد سلیمانی در آن مقطع عنوان کرد که پلتفرم طراحی شده در پژوهشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت بر مبنای پلتفرم پایه N۹۰ بوده و به همین دلیل تولید داخلی خودرو L۹۰ در دستور قرار گرفت است.

به گزارش خودروتک، با صحبت های جدید مدیرعامل سایپا به نظر می رسد که تولید تندر 90 ایرانی جدی شده و کار آماده سازی این خودرو در مجموعه سایپا در حال پیش رفتن است. خودرویی که طبق برنامه ریزی ها قرار است ظرف 18 ماه آینده یعنی اواخر سال آینده یا حداکثر اوایل سال 1401 وارد بازار شود.

تندر 90 به عنوان یک خودرو اقتصادی از نظر فنی در بازار ایران با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و همواره از نظر مصرف کنندگان یک خودرو کیفی به حساب می آید. با این حال از نظر طراحی نسلی از تندر 90 در ایران تولید شد که بسیار ساده و در طراحی داخلی خنثی بود.

اما آنگونه که سلیمانی در گفتگو با صدا و سیما عنوان کرد خودرو L90 داخلی با تغییرات عمده تولید می شود.

مدیرعامل سایپا بیان اینکه این خودرو با شکل و شمایل جدید عرضه می شود گفت: ال 90 که پیش از این تولید می شد با استانداردهای جدید 85 گانه خودرویی ایران مطابقت نداشته و با استاندارد 65 گانه تولید می شد. به همین دلیل در آن تغییرات عمده ای ایجاد شده است تا با استانداردهای جدید همخوانی داشته باشد.

سلیمانی با اشاره به ساخت داخل بالای تندر 90 ایرانی گفت: یک برنامه زمانبندی کاملی ایجاد شده تا هم تغییرات در ال 90 ایجاد شود هم ساخت داخل آن با استفاده از زیرساخت هایی که قبلا ایجاد شده بود افزایش پیدا کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها