کد خبر : 53031

سیگنال جدید بازار خودرو به خریداران واقعی

سیگنال جدید بازار خودرو به خریداران واقعی

بازار خودرو با وجود فاصله گرفتن قیمت خودرو از قیمت های سقف، همچنان در رکود کامل به سر می برد و معاملات در حداقلی ترین میزان ممکن است. این در شرایطی است که قیمت ها از روزهای اوج فاصله گرفته و همین خود سیگنالی برای متقاضیان واقعی خودرو ایجاد کرده که فعلا دست نگه دارند.

به گزارش خودروتک، وضعیت رکود سنگین معاملات خودرو بیشتر از یک ماه است که ادامه دارد. افزایش جهشی و با شیب تند قیمت خودرو در سه ماه گذشته موجب شد تا تقاضای واقعی از بازار خارج شود.

سیگنالی که متقاضیان واقعی خودرو در دو هفته اخیر از موج اول کاهش قیمت خودرو دریافت کرده اند این بوده که قیمت های کنونی قیمت واقعی نیست و قابلیت کاهش بیشتر را دارد. برداشتی که به نظر درست هم می رسد.

قیمت کنونی خودرو در بازار نه قیمت کشف شده از ناحیه عرضه و تقاضای خودرو، بلکه قیمت ایجاد شده به دلیل تقاضای سفته بازانه در ماه های گذشته است. تغییر متغیرهای غیر خودرویی در روزهای پیش رو می تواند معادله کنونی حاکم بر بازار و قیمت خودرو را نیز دستخوش تغییر کند. 

همانگونه که موج اول کاهش قیمت خودرو در سه شنبه دو هفته پیش به دنبال ریزش قیمت دلار در بازار ارز به وجود آمد، کاهش بیشتر نرخ ارز می تواند موج دوم کاهش قیمت خودرو را نیز به دنبال داشته باشد.

از این روز تقاضای واقعی خودرو فعلا عقب ایستاده و نظاره گر اتفاقات در هفته های پیش رو است تا تصمیم نهایی خود را برای ورود به بازار اتخاذ کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها