کد خبر : 52851

دورخیز پراید برای برگشت به کانال زیر 100 میلیون تومان

دورخیز پراید برای برگشت به کانال زیر 100 میلیون تومان

در حالی که کاهش نرخ ارز بازارهای موازی نظیر خودرو را تحت تاثیر قرار داده و زمینه را برای کاهش قیمت فراهم کرده است برخی خریداران با اعلام اینکه منتظر بازگشت پراید به کمتر از صد میلیون تومان هستند خرید خود را به تعویق انداخته‌اند.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین، هر چند تولید پراید در ایران متوقف شده است اما این خودرو همچنان خودروی شاخص بازار برای قیمت‌گذاری است.

قیمت پراید امسال افزایشی نزدیک به هفتاد میلیون تومان را تجربه کرده و از محدوده ۶۰ میلیون تومان به محدوده ۱۳۰ میلیون تومان ورود کرده است. افزایش نرخ در حالی رخ داده که ایم رقم در ماه گذشته بسیار بالاتر بود حالا اما ریزش قیمت دلار و پیش بینی کاهش نرخها تا کف کانال بیست هزار تومان از سوی برخی کارشناسان، این شائبه را در بازار خودرو تقویت کرده است که قیمت‌ها در آستانه شکستن و ریزش هستند. 

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو نیز امروز در گفتگوهای رسانه‌ای‌ خود بر این نکته صفحه گذاشته است که ریزش قیمت ارز تاثیری مستقیم بر ریزش بهای خودرو دارد.

آنچه فعالان مورد اشاره قرار می‌دهند این نکته است که نوشت قیمت‌ها در بازار خودرو تا زمان رسیدن بازار ارز به ثبات ادامه خواهد داشت.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران درباره قیمت‌های جدید، پس از ریزش نرخ ارز گفته است: در دوران اوج  افزایش نرخ ارز  شاهد افزایش شدید قیمت خودرو بوده‌ایم که  با کاهش قیمت دلار نرخ خودرو نیز روند نزولی را در پیش گرفت، به عنوان مثال خودرو سایپا ۱۳۱ که قیمت آن ۱۲۸ میلیون تومان بود در حال حاضر به نرخ ۱۰۵ میلیون تومان رسیده است، همچنین سایپا ۱۵۱ که قیمت آن ۱۴۵ میلیون  تومان بود با کاهش نرخ ارز به ۱۱۵ میلیون تومان کاهش یافت.

کدام خودروها سی میلیون ارزان شدند؟

به گفته فعالان این صنف در اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی کوییک از ۱۹۰ میلیون تومان به ۱۶۰ میلیون تومان رسید که حدود ۳۰ میلیون تومان نرخ آن کاهش یافته است البته  پژو ۲۰۶ تیپ ۲  نیز با کاهش ۳۰ میلیون تومانی از قیمت ۲۵۰ میلیون تومان به نرخ ۲۲۰ میلیون تومان رسید. خودرو سمند ال ایکس هم اکنون به  نرخ  ۲۱۰ میلیون تومان رسیده است که در زمان اوج  افزایش قیمت ۲۴۰ میلیون تومان بوده است.

معامله‌گران درباره آینده بازار چه می‌گویند؟ 

هر چند قیمت‌ها کاهش یافته و شمار فروشندگان افزایش محسوسی را تجربه کرده است اما همچنان خریداری در بازار نیست و خریداران واقعی به استناد اینکه قیمت‌ها کاهش بیشتر خواهد یافت، خرید خود رت به تعویق می‌اندازند.بییاری معتقدند حتی نرخ‌هایی در محدوده سی میلیون تومان پایین‌تر از هفته‌های گذشته نیز نرخ‌های واقعی نیستند و قیمت‌ها کمتر از این میزان است.

موتمنی، رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران نیز در جواب این سئوال که آیا دریافت مشتریان در خصوص کاهش بیشتر تره‌ها درست است یا خیر،می‌گوید: به طور کلی بازار خودرو در رکود کامل  به سر می‌برد و با ادامه دار بودن ریزش نرخ ارز، قیمت خودرو روند نزولی خواهد داشت و امکان دار اگر نرخ دلار به کانال ۲۷ هزار تومانی و کمتر برسد قیمت پراید به زیر ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یابد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها