کد خبر : 52384

پلاس های برنده در تقاضای خودرو

پلاس های برنده در تقاضای خودرو

از ابتدای سال 99 یک روند جدید در دو خودروسازی اصلی کشور یعنی ایران خودرو و سایپا آغاز شد که اکنون و با گذشت 7 ماه از سال شاهد به نتیجه رسیده آن هستیم. روندی که با توقف تولید پراید آغاز شد و به عرضه خودروهای ارتقا یافته ای منجر شد که اغلب پسوند «پلاس» را یدک می کشند.

به گزارش خودروتک، با تحریم صنعت خودرو کشور در تابستان 97، بازار خودرو با خروج شرکای خارجی به مرور از تنوع محصول خالی شد. کمبود تنوع محصول از یک سو کاهش تولید استارت افزایش قیمت خودرو را هم زد. اگر چه اکنون عرضه هنوز بسیار از تقاضا عقب تر است و این را می شود از قیمت های بازار خودرو و همچنین صف متقاضیان پیش فروش و فروش های فوق العاده متوجه شد، اما بازار خودرو از نظر تنوع در حال تکان خوردن است.

در کنار معرفی چند محصول جدید مانند سایپا شاهین و ایران خودرو K132 که فعلا به بازار نیامده اند، طراحی و تولید خودروهای ارتقا یافته برپایه خودروهای حال حاضر دو خودروساز اصلی، توانسته تنوعی هر چند حداقلی به بازار خودرو بدهد.

در پیش فروش های اخیر ایران خودرو بیشترین تقاضا متوجه خودروهای ارتقا یافته ای همچون رانا پلاس، سورن پلاس و دنا پلاس بوده است. همچنین خودروهایی همچون دنا پلاس و دنا پلاس توربو اتومات با وجود گرانی در بازار و عرضه کم از سوی کارخانه، از اقبال زیادی برخوردار شده اند. در میان خودروهای سایپا نیز، خودروهایی همچون کوییک آر و کوییک آر پلاس توجه زیادی را از سوی بازار به خود جلب کرده اند و حتی اخبار این خودروها نیز با استقبال بیشتری از سوی کاربران مواجه می شود.

سیگنالی که از این تغییر ذائقه مصرف کنندگان به صنعت خودرو کشور ارسال می شود، این است که بخش قابل توجهی از مصرف کنندگان خودرو دیگر تمایلی به استفاده از خودروهای کلاس اقتصادی حداقلی و بدون آپشن ندارند و حتی با وجود افزایش قیمت ترجیح می دهند خودروهای دارای آپشن را خریداری کنند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها