کد خبر : 52335

یک پیش بینی جدید از آینده قیمت خودرو

عبور از شوک ناگهانی افزایش قیمت اخیر، پیش‌فروش اخیر دو خودروساز، جانشینی سازمان حمایت به جای شورای رقابت برای تصمیم‌گیری درباره قیمت خودرو و پیش‌بینی ارزانی توسط فعالان بازار خودرو همه حکایت از نزولی شدن قیمت خودرو دارد. آیا این ارزانی ادامه خواهد یافت؟

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت نیوز ، اخیرا بازار خودرو شاهد افزایش قیمت شدید بود که به نظر می‌رسد در روزهای اخیر این نوسانات کاهش یافته است.

از سوی دیگر در هفته گذشته دو خودروساز ایران‌خودرو و سایپا پیش‌فروش خودرو داشتند که از طریق قرعه‌کشی قرار است خودروهای ارزان‌تر از بازار را در قالب طرح فروش فوق‌العاده به متقاضیان بدهند.

در همین حال اخیرا طبق تصمیم کمیته خودرو، شورای‌رقابت از قیمت‌گذاری خودروهای داخلی کنار گذاشته شد تا سازمان حمایت جانشین آن شود. حضور سازمان حمایت البته فعلا موقتی است اما برخی امیدوار به افزایش نظارت‌ها و برخوردهایی هستند که طبیعتا رکود را در بازار خودرو به همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو نیز اخیرا پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها در بازار خودرو افت شدیدی خواهد داشت.

در همین مورد فیروز نادری، یک فعال بازار خودرو به تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت تمام خودروهای ایرانی ظرف یک هفته گذشته بین چهار تا پنج میلیون تومان ارزان شده است. پیش‌بینی می‌شود چنانچه وضعیت بازار خودرو به همین منوال راکد بماند قیمت خودروها مجدد روند نزولی را طی خواهد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها