کد خبر : 52111

اختصاصی خودروتک؛

خودروهای چینی جدید بازار ایران را بشناسید

خودروهای چینی جدید بازار ایران را بشناسید

لیست نامزدهای چینی ورود به بازار خودروی ایران به روزرسانی شده است. اکنون برندهایی جدید با طراحی های مدرن تری را شاهد هستیم. هر یک این خودروها چندی است بنا به دلایلی از جمله تست های جاده ای و یا اخذ مجوزات مربوطه در خیابان های کشور تردد می کنند. نکته جالب در این میان بعد از مدت ها حضور دو سدان جدید در این لیست است.

به گزارش خودروتک ، اگرچه خبر قدیمی حضور خودروهای جدید چینی مانند چری تیگو 8 ، جک S7 و لندویند X7 هیجان بسیاری را در بین مشتریان ایجاد کرد ولی تا این لحظه هنوز خبری از عرضه این محصولات نشده است.

این در حالی است که به تازگی لیست خودروهای چینی که برای معرفی در بازار ایران خود را آماده کرده‌اند باز هم به روزرسانی شده است. خودروهای جدید همگی حداقل یک بار در خیابان‌های کشور تردد داشته‌اند.

این امیدواری وجود دارد که با بهبود اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور، پروسه مونتاژ محصولات جدید سرعت گرفته و حال و هوای بازار خودرو به کلی دستخوش تغییر شود.

سوئیست A5

در حالی که بخت و اقبال کراس‌اوورهای جمع و جور نه تنها در ایران بلکه در بازارهای جهانی نیز هر روز بیشتر می‌شود، خبر حضور یک سدان جدید موجب تعجب مشتریان شده است. این خودرو که سوئیست A5 نام دارد یک محصول زیر 12 هزار دلار خواهد بود. خودرویی با پیشرانه 1.5 لیتری 120 اسب‌بخاری که جعبه‌دنده‌ای 5 سرعته دستی خواهد داشت. البته پیش‌بینی می‌شود با توجه به محبوبیت گیربکس‌های اتوماتیک بعد از ورود نهایی جعبه‌دنده CVT اتوماتیک روی آن نصب شود.

اگرچه هنوز تریم و آپشن‌های سوئیست A5 به صورت رسمی اعلام نشده ولی صندلی‌های چرم مصنوعی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب، سیستم استارت دکمه‌ای، کنترل الکترونیک پایداری، حرکت در سربالایی، سنسور نور و باران، و سنسور باد لاستیک در این خودرو به صورت استاندارد وجود دارد.

دورسن G70S

یکی از برندهای نوظهوری که قصد دارد وارد بازار ایران شود Dorcen با کراس‌اووری زیبا به اسم G70S است. این خودرو ویرایش جدیدی از زوتی دامای X7 به حساب می‌آید. البته از نظر طراحی شباهت معناداری بین این مدل و کوپا T210 هم دیده می‌شود. گفته می‌شود قرار است این خودرو با یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ به دست مشتری ایرانی برسد. پیشرانه‌ای از برند میتسوبیشی ژاپن که 177 اسب‌بخار نیرو و 250 نیوتن‌متر گشتاور دارد. نکته جالب این خودرو جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک آن است.

این خودرو نیز مانند سایر هم‌وطنان هم‌کلاس خود از سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل محور جلو استفاده می‌کند. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، صندوق پران برقی، سنسور جلو و عقب، دوربین 360 درجه، سیستم کنترل کشش، رادار نقاط کور و 6 کیسه هوا از جمله آپشن‌های این خودرو به حساب می‌آیند.

هونگچی H5

دیگر سدان حاضر در این لیست خودروی لوکس H5 از برند Hongqi است. هونگچی که یکی از زیرمجموعه‌های FAW به حساب می‌آید تخصص ویژه‌ای در زمینه ساخت خودروهای لوکس دارد. حضور H5 می‌تواند بازار محصولات تجملی را که بعد از ممنوعیت واردات خودرو، حسابی از رونق افتاده بود را دوبار داغ کند. گفته می‌شود این خودرو بر اساس پلتفرم نسل قبلی مزدا 6 طراحی شده است. البته پیش از این نیز فاو و شریک ژاپنی خود همکاری‌های موفقی داشته‌اند. تردیدی نیست که جدی‌ترین رقیب H5 در بازار ایران چری آریزو 6 است.

طراحی داخلی H5 را می‌توان یک برگ برنده برای این خودرو تلقی کرد. چراکه جانمایی المان‌های لوکس و مدرن آن شبیه به محصولات آلمانی شده است. این خودرو در بازار بومی چین با پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ که 178 اسب‌بخار نیرو و 250 نیوتن‌متر گشتاور دارد عرضه می‌شود. جعبه‌دنده استاندارد آن 6 سرعته اتوماتیک و سیستک انتقال قدرتش FWD است. گفته می‌شود شتاب صفر تا صد این خودرو حدود 10 ثانیه است.

لئوپارد CS10

یکی از جدیدترین خودروهای چینی که قصد حضور در بازار ایران را دارد که البته بعید است پیش‌تر نامش را شنیده باشید Leopard است که از زیرمجموعه‌های چانگ‌فنگ به حساب می‌آید که خود زیرمجموعه GAC است. این خودروی 4.5 متری با طراحی زیبا می‌تواند آینده خوبی در بازار ایران را برای خودش متصور شود. پیشرانه استاندارد این خودرو 2 لیتری توربو با 177 اسب‌بخار نیرو و 250 نیوتن‌متر گشتاور است.

این خودرو با جعبه‌دنده 6 سرعته دوکلاچه مصرف سوختی زیر 9 لیتر در هر 100 کیلومتر دارد. ترمز برقی پارک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، رادار جلو و عقب و نمایشگر 8 اینچی از جمله آپشن‌های این خودرو هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها