کد خبر : 51940

عراقی ها درباره ایمنی پراید نگران تر هستند!

عراقی ها درباره ایمنی پراید نگران تر هستند!

باید به این نکته توجه شود که قانون راهنمایی رانندگی این کشورها اجازه خروج از شهر را به خودرو پراید نمی‌دهد و این خودرو فقط مجاز به تردد در داخل شهر است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه بر اساس قانون راهنمایی رانندگی در کشور کره جنوبی و عراق، خودرو پراید فقط مجاز به تردد در داخل شهر است، تصریح کرد: سازمان ملی استاندارد سال‌هاست این موضوع را گوشزد کرده که اگر می‌توانستیم فرهنگ راهنمایی و رانندگی و قانون را اصلاح کنیم حتی پراید هم خطرناک نبود. البته نمی‌توان گفت فقط مردم مقصرند، چرا که ما به عنوان مسئولان کشور فرهنگسازی نکردیم و خلاءهای قانونی نیر همچنان وجود دارد.

وی با اشاره به توقف تولید پراید در سال جاری، تصریح کرد: استاندارد یک مقوله ایستا نیست. برای مثال تا سال ۱۳۸۳ استانداردی برای خودروها وجود نداشت، اما در سال‌های اخیر ۸۵ استاندارد برای خودروها تدوین شده است. در زمینه پراید وانت هم فرصتی داده شده تا خودروی جایگزین آن طراحی شود.

پیروزبخت با اشاره به مصرف پراید در عراق و کره جنوبی، تصریح کرد: اما باید به این نکته توجه شود که قانون راهنمایی رانندگی این کشورها اجازه خروج از شهر را به خودرو پراید نمی‌دهد و این خودرو فقط مجاز به تردد در داخل شهر است. سازمان ملی استاندارد سال‌هاست این موضوع را گوشزد کرده که اگر می‌توانستیم فرهنگ راهنمایی و رانندگی و قانون را اصلاح کنیم حتی پراید هم خطرناک نبود. البته نمی‌توان گفت فقط مردم مقصرند، چرا که ما به عنوان مسئولان کشور فرهنگسازی نکردیم و خلاءهای قانونی نیر همچنان وجود دارد.

گفتنی است؛ تولید پراید و پژو ۴۰۵ در پی تصویب استانداردهای هشتادوپنج‌گانه خودرو متوقف شد و سال گذشته براساس تصویب شورای عالی استاندارد، مقرر شد که پراید از ابتدای مرداد امسال و پژو ۴۰۵ از ابتدای خرداد امسال دیگر تولید نشود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها