کد خبر : 51631

شرط شماره گذاری خودروهای مدل 99

شرط شماره گذاری خودروهای مدل 99

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شرط این سازمان برای شماره‌گذاری خودروهای تولید سال ۹۹ را تشریح کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در حال حاضر دغدغه ما سرد شدن هوا و به‌دنبال آن افزایش تعداد روزهای آلوده است، اظهار کرد: متاسفانه امسال آلودگی هوا با شیوع بیماری کرونا مصادف شده است و بر اساس مقالات علمی هر واحد افزایش در غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، 8 درصد تلفات بیماران کرونایی را بیشتر می‌کند و حتی در برخی مقالات این رقم 15 درصد است.

وی ادامه داد: از این‌رو ما باید در فصل سرما تکلیف خود را با خودروهای دیزلی، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و نیروگاه‌هایی که از مازوت استفاده می‌کنند روشن کنیم و این موارد را نیز به رییس جمهوری منعکس کرده‌ایم. نیروگاه‌های اطراف شهرهای بزرگ در فصل سرما نباید از مازوت استفاده کنند و ورود کامیون‌ها باید به شهرهایی مانند تهران ممنوع شود، چراکه آلایندگی بسیار بالایی دارند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این‌که در کشور حدود 60 تا 70 هزار دستگاه خودروی دیزلی وجود دارد، تصریح کرد: این خودروهای آلاینده در کنار نیروگاه‌هایی که از مازوت استفاده می‌کنند 80 درصد علت آلودگی هوا هستند بنابراین باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

معاون رییس‌جمهور در بخشی دیگر از این برنامه تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست تنها در صورت ارتقای استاندارد خودروهای تولیدی سال 99 به یورو 5 به آن‌ها مجوز خواهد داد. خودروساز نباید خودروهای تولیدی قبل از سال 99 را با عنوان خودروهای 99 عرضه کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها