کد خبر : 51345

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان پاییز

پیش‌بینی قیمت خودرو تا پایان پاییز

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: چنانچه قیمت دلار تا پایان پاییز روند افزایشی داشته باشد قیمت تمام خودروها اعم از داخلی و خارجی افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر چنانچه قیمت دلار کنترل شود قیمت خودروها در بازار نیز کنترل خواهد شد.

به گزارش خودروتک به نقل از تجارت نیوز ، یک کارشناس بازار خودرو درباره آینده قیمت خودرو تا پاییز گفت: انتخابات آمریکا بر روند تمام بازارها از جمله ارز تاثیر گذاشته است. هر چند با پیروزی هر یک از کاندیداهای انتخابات آمریکا اتفاقی در بازار ارز و خودرو نخواهد افتاد،‌اما ممکن است به دلیل جو روانی، قیمت دلار تغییر کند.

به گفته بابک صدرایی قیمت خودرو کاملا وابسته به قیمت دلار است. به همین دلیل هر تغییر کاهشی یا افزایش در قیمت دلار، اثر خود را بر قیمت خودرو می‌گذارد. اگر در پاییز، قیمت دلار ثابت بماند، قیمت خودرو هم بدون تغبیر خواهد ماند و روند خرید و فروش خودرو راکد می‌شود. اما چنانچه قیمت ارز تا پایان پاییز افزایش یابد، قیمت خودرو هم نوسان خواهد داشت.

اما به گفته صدرایی، بخشی از افزایش قیمت خودرو به نرخ ارز باز می‌گردد و بخشی به سیاست‌های فروش خودرو در داخل کشور مربوط می‌شود. به گفته این کارشناس بازار سرمایه، متاسفانه با شیوه‌های جدید در طرح ثبت نام خودرو دلالی در بازار خودرو رونق گرفته است. برای برچیدن چنین فضایی خودروسازان باید امکاناتی را برای عموم مردم در طرح فروش خودروهای کارخانه‌ای فراهم کنند.

او با اشاره به وضعیت خودروهای چینی اظهار کرد: قیمت خودروهای چینی به قیمت دلار ارتباط دارد. چنانچه قیمت دلار تا پایان پاییز روند افزایشی داشته باشد قیمت تمام خودروها اعم از داخلی و خارجی افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر چنانچه قیمت دلار کنترل شود قیمت خودروها در بازار نیز کنترل خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها