کد خبر : 51158

دنا در حال تبدیل شدن به خودرو اول ایران خودرو

دنا در حال تبدیل شدن به خودرو اول ایران خودرو

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی ایران خودرو نشان می دهد که خودرو دنا در تیراژ تولید از خودرو سمند پیشی گرفته است.

به گزارش خودروتک، از خودروهای خانواده پژو که خاستگاهی وارداتی در صنعت خودرو کشور دارند که بگذریم برای سالیان طولانی سمند خودرو اول ایران خودرو در میان محصولات داخلی این شرکت بود.

اما ایران خودرو در حال عبور از عصر سمند است و اکنون باید دنا را خودرو اول آبی های جاده مخصوص به حساب آورد.

بنابر آمار منتشره، این شرکت طی ۶ ماه نخست سال 99 ، ۲۰ هزار و ۸۴۹ دستگاه خودرو سمند را به تولید رسانده و این آمار سبب افزایش حدودا ۱۶ درصدی تولید محصول موردنظر نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ شده است.

ایران‌خودرویی‌ها در ۶ماه ابتدایی امسال اما ۲۶ هزار و ۴۲۰ دستگاه دنا را به تولید رسانده‌اند تا نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدودا ۹۲ درصد رشد تولید را به خود ببینند. دنا در مدل‌های مختلف شامل معمولی و پلاس و توربو به تولید می‌رسد. جهش نزدیک به دو برابری تولید دنا نشانگر جایگاه جدید دنا در سبد تولیدات ایران خودرو است.

افزایش تولید اما شامل دیگر محصول ایران‌خودرو یعنی رانا نیز شده است. طبق گزارش ارائه شده به بورس، در ۶ماه ابتدایی امسال چهار هزار و ۹۴۴ دستگاه رانا در ایران‌خودرو به تولید رسیده که رشد حدودا ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد. ایران‌خودرویی‌ها به تازگی تولید رانا پلاس را نیز آغاز کرده‌اند، خودرویی که اخیرا اعلام شد قیمت کارخانه‌ای آن نزدیک به ۱۴۵ میلیون تومان است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها