کد خبر : 51152

عرضه خودرو در بورس با قیمت خودرو چه می کند؟

عرضه خودرو در بورس با قیمت خودرو چه می کند؟

این روزها بحث عرضه خودرو در بورس جدی تر از هر زمان دیگری دنبال می شود. البته که فروش یک کالای مصرفی عام از طریق بورس راه مطلوب عرضه خودرو نیست اما شرایطی که اکنون عرضه و تقاضای خودرو با آن رو به رو شده به گونه ای است که فروش خودرو از طریق بورس کالا بهترین راه حل در مقطع کنونی است.

به گزارش خودروتک، فارغ از بحث های اقتصادی، برای مصرف کننده احتمالا مهمترین دغدغه این است که برای قیمت خودرو پس از عرضه در بورس کالا چه اتفاقی می افتد. آیا قیمت خودرو ارزان می شود یا گران تر می شود.

در ابتدا توضیحی ساده در مورد نحوه فروش خودرو در بورس لازم به نظر می رسد. در این روش خودرو براساس یک قیمت پایه روی تابلو بورس عرضه می شود. پس از آن بالاترین قیمت داده شده صاحب خودرو می شود. البته برای این منظور جزییاتی باید درنظر گرفته شود که برای کوتاه کردن دست دلالان بسیار با اهمیت است. اما وجود قوانین محکم و شفافیت موجود در معاملات بورس این امیدواری را ایجاد می کند که کوتاه کردن دست دلالان خودرو چندان دشوار نخواهد بود.

حال به موضوع قیمت خودرو باز می گردیم. عرضه خودرو در بورس الزاما به کاهش قیمت خودرو منجر نمی شود و کشف قیمت خودرو در هر روز، تابع واقعیت های موجود در بازار و اقتصاد کشور است. اما اثر بزرگ آن روی قیمت خودرو این است که فاصله کنونی قیمت خودرو در کارخانه و بازار را از بین می برد. به این ترتیب هیجان و تقاضای کاذب جایی برای فعالیت و هجوم به خودروهای عرضه شده نخواهد داشت.

روند قیمت دادن برای خودروهای عرضه شده نیز هیجانی نخواهد بود و تابع ساز و کار اقتصادی خواهد شد. به این ترتیب اگر چه عرضه خودرو در بورس کاهش آنی قیمت خودرو را به دنبال نخواهد داشت اما به افزایش بیشتر قیمت خودرو نیز منجر نخواهد شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها