کد خبر : 51083

برنامه رزم حسینی برای کاهش قیمت خودرو با شکست انحصار

برنامه رزم حسینی برای کاهش قیمت خودرو با شکست انحصار

ماه ها بی وزیر ماندن وزارت صنعت معدن و تجارت در سال 99 باعث ایجاد آشفتگی در برخی بازارها را فراهم کردن است. بازار خودرو یکی از این بازارها است که سرپرست های تعیین شده برای وزارت صمت تاکنون نتوانسته اند تدبیری برای کاهش قیمت خودرو در بازار ارائه کنند. حالا علیرضا رزم حسینی از برنامه اش برای ساماندهی بازار خودرو گفته است.

به گزارش خودروتک، علیرضا رزم حسینی که پیش بینی می شود از مجلس رای اعتماد گرفته و سکان هدایت وزارت صمت را به دست بگیرد در اولین موضع گیری خود در مورد خودرو، از شکست انحصار تولید و عرضه خودرو گفته است.

وزیر پیشنهادی صمت افزایش عرضه خودرو را جزو مهم‌ترین اولویت‌‌های این وزارتخانه دانست و گفت: اگر شرایط اجازه دهد باید انحصار خودروسازی را بشکنیم و شرایط را برای تنوع خودرو در بازار مهیا کنیم.

البته رزم حسینی قید «اگر شرایط اجازه دهد» را در بحث شکستن انحصار لحاظ کرده است. با این حال حتی اگر او بتواند در ماه های باقیمانده استارت این کار را بزند نیز گام بلندی برداشته شده است. چرا که آزادسازی قیمت خودرو در کنار رفع انحصار دو بال اوج گیری خودروسازی در کشور هستند که باید به موازات هم پیش بروند.

اما شکست انحصار خودرو در کشور از چه راه هایی امکان پذیر است. پایدارترین راه، البته راه اندازی خودروسازی های جدید با ظرفیت تولید بالا است. تاکنون چند مرحله بحث تشکیل قطب سوم خودروسازی در کشور مطرح شده که هر بار به دلایلی به سرانجام نرسیده است. از سوی دیگر راه اندازی یک خودروسازی جدید با ظرفیت قابل قبول پروسه ای خواهد داشت که احتمال زیاد در ماه های باقی مانده از عمر این دولت عملی کردن آن مقدور نخواهد بود. 

راه دیگر باز کردن مسیر واردات خودرو است. وزیر جدید صمت می تواند با رایزنی، دست کم مجوز واردات خودروهای کلاس اقتصادی و ارزان قیمت را برای متعادل کردن بازار خودرو بگیرد. خودروهایی که از بازار چین هم قابل تامین هستند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها