کد خبر : 51082

علت گران شدن قیمت خودرو در بازار بی مشتری

علت گران شدن قیمت خودرو در بازار بی مشتری

اگر به طور رندوم گوشی تلفن را بردارید و از چند نفر که خودرو برای فروش آگهی کرده اند قیمت خودرو را جویا شوید، قطعا متعجب خواهید شد.

به گزارش خودروتک، قیمت خودروهای معمولی مانند پژو 206 ، پژو پارس و یا دنا در محدوده ای قرار گرفته است که اساسا برای خرید و استفاده مقرون به صرفه نیست. قیمت خودرو حالا دیگر به میزان تقاضا هم کاری ندارد و خود را عوامل دیگری متصل کرده است. عواملی که روز به روز در حباب قیمت خودرو می دمند.

اینکه روند عرضه خودرو به بازار هنوز تا سطح مطلوب فاصله دارد یک سوی ماجرا است اما تبدیل خودرو به کالایی سرمایه سوی دیگر ماجرا. تاخیر در تحویل خودروها هم خود به عاملی تبدیل شده که فروشندگان قیمت خودرو را بالا ببرند. مثلا وقتی خبرنگار صدا و سیما از یکی از آگهی دهندگان دنا پلاس توربو اتومات پرسید که چرا قیمت 600 میلیون تومانی را اعلام می کند با این پاسخ مواجه شد که به دلیل خواب طولانی مدت پول پیش خرید!

از طرف دیگر جو ایجاد شده به دلیل افزایش قیمت دلار نیز به عامل دیگری تبدیل شده تا فروشندگان فارغ از اینکه مشتری در بازار هست یا نیست، قیمت خودرو را بالا ببرند. این مساله ای است که نایب رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو به آن اشاره می کند.

نعمت‌الله کاشانی در این خصوص به ایرنا گفت: این روزها همه چیز در بازار خودرو به دلار ختم می‌شود و نوسانات قیمتی آن تعیین‌کننده قیمت‌هاست. وی بیان کرد: همان‌طور که قیمت دلار در بازار واقعی نیست و رئیس‌کل بانک مرکزی نیز به این موضوع اشاره کرد، قیمت‌ها در بازار خودرو حبابی شده و غیرواقعی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها