کد خبر : 5091

حرف آخر در مورد افزایش قیمت بنزین در امسال

حرف آخر در مورد افزایش قیمت بنزین در امسال

این روزها بحث اینکه قیمت بنزین افزایش پیدا می کند یا خیر به دغدغه بسیاری از مردم تبدیل شده است. دغدغه ای که به نظر می رسد دیشب پاسخ آن را رئیس مجلس شورای اسلامی در گفتگوی تلویزیونی خود داد.

به گزارش خودروتک، اینکه قیمت بنزین در ایران واقعی نیست مساله ای است که کمتر کارشناسی در آن شک دارد اما از طرفی نیز برخی عقیده دارند که در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصاد ایران و سطح درآمد مردم شرایط برای حرکت به سمت قیمت واقعی بنزین آماده نیست. این مساله ای است که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگوی خود به آن اشاره کرد.

لاریجانی در مورد افزایش قیمت بنزین و بحث‌های مطرح‌شده درباره قیمت بنزین و استفاده دوباره از کارت سوخت و این‌که برخی معتقدند باید قیمت بنزین واقعی شود گفت: قیمت واقعی بنزین به مردم فشار وارد می‌کند.

وی با اعلام اینکه "تفاوت قیمت بنزین بین کشور ما و کشورهای اطراف باعث ایجاد قاچاق سوخت در کشور شده است"، ادامه داد: با وجود مرزهای متعدد با سایر کشورها کنترل قاچاق کار ساده‌ای نیست، مصرف زیاد بنزین هم مسئله دیگری است و باید طوری عمل کنیم که به مردم فشار نیاید چراکه شرایط کشور شرایط عادی نیست. چیزی که در حال حاضر انجام می‌شود فقط کارت سوخت است و بعید می‌دانم تا پایان سال بنزین فعلاً گران شود.

برخی از اصلاحات را باید زمانی انجام دهیم که فشار بر مردم نباشد. البته در این زمینه در مجلس نیز بحث‌‌هایی شده و باید منتظر تصمیم دولت باشیم ببینیم برای این موضوع چه اقدامی انجام می‌دهد یا لایحه به مجلس ارائه می‌کند یا خیر.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها