کد خبر : 50737

تاملی در زمان تولید خودروهای پلاس و اس داخلی

تاملی در زمان تولید خودروهای پلاس و اس داخلی

تحریم هر بخش یا صنعتی، ایجاب می کند تا دست اندر کاران آن قسمت آرایش جدیدی به خود بگیرند. آرایشی که در درجه اول ساختار را حفظ کرده و در درجه دوم از کاهش تولید محصولات اصلی جلوگیری کند. در صنعت خودرو بخش حفظ ساختار به خوبی انجام شد. اما در مورد بخش دوم نکاتی قابل تامل است.

به گزارش خودروتک، از اولیل امسال رفته رفته پراید از خط تولید خارج شد و حالا نیاز به یک جانشین داشت. جانشینی که دست کم در بازار جور آن را بکشد. نزدیک ترین خودرو به پراید هم تیبا است. خودرویی که همین حالا از سوی بازار به عنوان جایگزین پراید پذیرفته شده است. هر چند تیراژ آن را ندارد.

با این وصف خودروسازان کشور به دنبال تولید خودروهای ارتقایافته ای رفتند که به پلاس و S مشهور شده است. تولید خودروهای پلاس و اس اگر چه حرکتی رو به جلو است و قطعا باید انجام می شد، اما زمان آن شاید مناسب انتخاب نشد. 

در حال حاضر واقعیت های بازار نشان می دهد که تولید خودروهایی مانند تیبا، ساینا، سمند ، خانواده پژو و دنا معمولی می توانستند کمک بیشتری به بازار خودرو برای حرکت به سمت تعادل بکنند. خودروهایی با ساختار ساده تر که می توانست تولید بیشتر آنها موجب افزایش عرضه خودرو در بازار باشد. 

پس از رسیدن بازار خودرو به یک سطح از تعادل و ایجاد ثبات در قیمت خودرو، حالا زمان تولید پلاس ها و Sها فرا می رسید. آن هم در تیراژی که خود به یک نوبرانه در بازار خودرو تبدیل نشوند که فاصله قیمت زیادی در بازار و کارخانه داشته باشند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها