کد خبر : 5050

مشکل زیرساختی در اتصال کارت های بانکی به کارت سوخت

مشکل زیرساختی در اتصال کارت های بانکی به کارت سوخت

طرح ارایه مجدد کارت سوخت و اتصال کارت‌های بانکی به نظام مدیریت مصرف سوخت کشور تا 25 آذر در حال انجام است. اجرای این طرح درحالی است که به گفته رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت باید همزمان، زیرساخت‌های جایگاه‌ها برای استفاده از کارت‌های بانکی یا کیف پول تجهیز شود و تجهیزاتی که از سال 86 درجایگاه‌ها نصب شده است، پاسخگوی اجرای این طرح نخواهد بود.

بانک مرکزی روز گذشته اعلام کرد طرح اتصال کارت‌های بانکی به نظام مدیریت مصرف سوخت کشور با بهره‌گیری از زیرساخت‌های تبادل داده و ابزارهای تسویه و پرداخت در نظام بانکی اجرایی شد.

در این طرح به جای صدور کارت جدید سوخت، از طریق اتصال برخط به نظام پرداخت بانکی، از کارت‌های بانکی موجود هم‌میهنان به عنوان کارت سوخت استفاده می‌شود.

برای انجام این اتصال، با همکاری وزارت ارتباطات، رابط کاربری بسیار ساده و با کاربری آسان ایجاد شده است که بر اساس کد ملی هر شخص، فهرست کارت‌های بانکی وی به نمایش درمی‌آید و انتخاب یکی از آنها به عنوان کارت سوخت با سهولت و بدون نیاز به ورود اطلاعات صورت می‌گیرد. در ادامه هم‌میهنان می‌توانند از کارت بانکی خود هم برای سوخت‌گیری و هم پرداخت بهای سوخت از طریق پایانه واحد اقدام کنند که در کاهش زمان و زحمت سوختگیری اثرگذار خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها