کد خبر : 50004

۸۰درصد خودروهای تحویلی، تعهدات معوق است

 ۸۰درصد خودروهای تحویلی، تعهدات معوق است

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد خودروهای تحویلی توسط خودروسازان، تعهدات معوق این شرکت‌ها لست.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر، سهیل معمارباشی درباره افزایش قیمت خودرو در بازار گفت: اتفاقاتی که در بازار خودرو می‌افتد تابعی از شرایط عرضه خودرو نیست و از شرایط فعلی اقتصاد کلان کشور پیروی می‌کند؛ این در حالی است که میزان تقاضای خودرو در کشور سالانه حدود یک میلیون می‌باشد و روزانه حدود دو هزار و ۷۰۰ تقاضای جدید برای خودرو ایجاد می‌شود.

مدیرکل صنایع حمل و نقل وزارت صمت درباره میزان تولید خودرو در کشور افزود: تولید خودرو امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش و عرضه خودرو هم حدود پنج درصد افزایش داشته که ۱۵ درصد مابقی، تولید ناقص خودروسازان است و برخی شرکت‌های خودروساز ، امسال حدود ۴۰ درصد افزایش تولید داشته اند.

وی تصریح کرد: خودروسازان طرح‌های توسعه‌ای را متوقف نکردند و ملزم به عرضه خودروی ارزان قیمت با موتور کم مصرف هستند که در دو شرکت در حال پیگیری است و تا پایان سال نمونه این خودرو در بازار عرضه خواهد شد.

معمارباشی افزود: صنعت خودرو یک صنعت بین‌المللی است و بعضی قطعات خودرو اگر در تیراژ بین‌المللی تولید نشوند، اقتصادی نخواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها