کد خبر : 49746

جزئیات جدید از طرح خودرودار کردن دارندگان سهام عدالت

جزئیات جدید از طرح خودرودار کردن دارندگان سهام عدالت

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح خودرودار کردن سهامداران بی‌خودروی سهام عدالت به کمیسیون صنایع و معادن مجلس رفت.ه

به گزارش خودروتک به نقل از ایرنا، سیدعلی موسوی با بیان اینکه این طرح از سوی وی با همکاری گروه مشاوران اقتصادی تهیه شده است، افزود: در این طرح پیش‌بینی شده است که ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو در مدت ۳ سال برای خانوارهای نیازمند با اولویت دهک‌های پایین جامعه و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی واگذار شود.

 وی اظهار کرد: با توجه به اینکه فاصله طبقاتی زیادی بین فقیر و غنی جامعه ایجاد شده است، اجرای این طرح می‌تواند بخشی از این فاصله را جبران کند و خانواده‌های نیازمند و مستضعف را صاحب خودرو کند.

موسوی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن کشور در تحریم و سال جهش تولید، با اجرای این طرح خودروسازان می‌توانند سرمایه خود را افزایش داده و با ایجاد سایت‌های جدید، تولید و اشتغال‌زایی خود را افزایش دهند و سهامداران بدون خودروی سهام عدالت با استفاده از سازوکار راحت و بدون هزینه این طرح صاحب خودرو شوند.

وی با اشاره به اینکه جزئیات و چگونگی اجرای این طرح بعدا به صورت کامل رسانه‌ای خواهد شد، یادآوری کرد: این طرح در چند ماده آماده شده و هدف اصلی آن خودرودار کردن خانوارهای نیازمند بدون خودرو، ایجاد جهش تولید در صنعت خودرو، افزایش تولید و اشتغال‌زایی در کشور است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در این طرح خودروسازان با استفاده از سهام سهامداران عدالت سرمایه خود را افزایش خواهند داد و سایت‌ها و کارخانه‌های جدیدی در شهرهای کمتر توسعه‌یافته و مناطق محروم ایجاد خواهند کرد.

موسوی با تاکید بر اینکه این طرح جامع با هدف نهضت داخلی‌سازی خودرو تدوین شده است، افزود: با توجه به بازتاب خبر خودرودار کردن خانوارهای بی‌خودرو در داخل و خارج از کشور، پیش‌بینی می‌شود این طرح در کمیسیون صنایع و معادن تصویب شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها