کد خبر : 48685

ساخت سوئیچ ماشین های کیا، تویوتا، پورشه

ساخت سوئیچ ماشین های کیا، تویوتا، پورشه

سوئیچ یکی از مهم‌ترین اجزای ماشین به حساب می آید، زیرا اگر سوئیچ نباشد ماشین به کار نمی افتد و می توان گفت تمام اجزای تشکیل دهنده ماشین وابسته به همین قطعه کوچک هستند. در ابتدایی که ماشین ها اختراع شده اند به جای سوئیچ، از هندل های مختلفی برای روشن کردن ماشین استفاده می شد. تا اینکه پس از اختراع باتری برقی، سوئیچ هم برای روشن کردن ماشین ابداع شد و به این ترتیب کار پر زحمت هندل زدن از دور خارج شد.

 اما سوئیچ با پیشرفت تکنولوژی دیگر تنها برای روشن کردن ماشین به کار نمی روند و کار های مختلفی را انجام می دهند. در ابتدای ابداع سوئیچ، همیشه چند کلید مختلف، برای کارهای مختلف ماشین در نظر گرفته می شد و ماشین ها دارای یک دسته کلید بودند. مثلاً یک کلید درهای ماشین را باز می کرد، یک کلید صندوق عقب را باز می‌کرد و یک کلید برای روشن کردن ماشین استفاده می‌شد و همچنین کلید های دیگر. اما با پیشرفت های روز افزون تکنولوژی، تمام این کارها توسط یک سوئیچ ساده انجام می شود. در این مقاله تلاش می‌کنیم که درباره ساختن سوئیچ چند تا از ماشین های مختلف اطلاع رسانی کنیم تا شما بیشتر با نحوه ساخت و کارایی سوئیچ های این ماشین ها و کارایی آنها آشنا شوید.

سوئیچ ماشین های کیا

در شرکت کیا با متخصصان و کارشناسان با تجربه و با استفاده از ابزار و وسایل مناسب و پیشرفته، اقدام به ساخت سوئیچ کیا و ساخت ریموت کیا کرده است. در این بخش از از تولید خودرو مراحل مختلفی مانند پروگرام ریموت، کددهی به ریموت، ساخت کلید، ساخت کلید یدکی، برای انواع ماشین هایی که در شرکت کیا تولید می شود، انجام می گیرد. این سوئیچ ها برای مدل های مختلف ماشین های کیا از جمله اسپورتیج، سراتو، ماهاوی، اپیروس، کادنزا، پیکانتو و ریو است. در ضمن نمایندگی های شرکت کیا در سراسر جهان، خدمات گسترده ای را برای ساخت یا تعمیر سوئیچ ماشین های مدل کیا انجام می دهند. سوئیچ های کیا در سیستم های کیلس نسل جدید کلید مکانیکی تراش خورده ای درون ریموت دارند که می توان با آن خودرو را در صورت لزوم روشن کرد.

پروگرام سوئیچ، کپی کلید یدک

کددهی سوئیچ یکی از کارهایی است که برای امنیت خودرو بسیار مهم است و می توان گفت که یکی از پیچیده ترین مراحل ساخت سوئیچ به شمار می رود. این مرحله از ساخت سوئیچ یکی از تخصصی ترین مراحل است که در شرکت کیا دقت بسیار زیادی برای طراحی این قسمت انجام شده و از تکنولوژی روز دنیا بهره برده می شود تا بهترین کیفیت را به مشتریان ارائه دهد. هر شخصی می تواند کد و پروگرام خودش برای سوئیچ ماشینش طراحی کند. البته پروگرام ریموت بدون تراش تیغه اضطراری یک کار ناقص به شمار می رود، که از نظر متخصصان قابل قبول نیست. کپی کلید یدک باید توسط دستگاه های پیشرفته انجام شود تا شیارهای روی کلید دقیقاً با شیارهای داخل سوئیچ همخوانی داشته باشد، در غیر این صورت کپی کلید به هیچ عنوان کارایی نخواهد داشت.

با توجه به تنوع محصولات شرکت کیا، ساخت سوئیچ و ریموت کیا در هر مدل تفاوتی هر چند اندک با دیگر مدل ها دارد.

سوئیچ کیا سراتو

مدل قدیمی خودروی سراتو با ریموت کلید کد دار همراه با ریموت سه دکمه بود اما مدل های جدید دارای اسمارت کی یا همان سیستم کیلس هستند. کددهی سوئیچ کیا سراتو در نمایندگی های مجاز سایپا انجام می شود.

 سوئیچ کیا اسپورتیج

 این مدل ماشین های کیا یکی از پر فروش ترین مدل های این شرکت در ایران است. این خودرو که از جمله خودروهای پر طرفدار شاسی بلند در کشور می باشد، به همراه اپتیما و سراتو در ایران کاربران بسیار زیادی دارد و ساخت سوئیچ این مدل هم در نمایندگی های سایپا انجام می شود.

 سوئیچ کیا اپتیما

همان طور که گفته شد خودرو اپتیما یکی از پرطرفدارترین ماشین ها در ایران است. طرفداران این ماشین بر این عقیده هستند که این محصول بسیار زیبا است. این ماشین دارای ریموت اسمارت کی می باشد که به صورت اسمارت کی سه دکمه با قاب مشکی است و همچنین در مدل های جدید به صورت چهار دکمه کیلس هم موجود است. اما در مدل های قدیمی به صورت کلید کددار و ریموت تاشو می باشد و باید جهت پروگرام به مرکز مربوطه عودت داده شود.

 سوئیچ کیا سورنتو

کیا سورنتو از ماشین های شرکت کیا از دسته شاسی بلند ها است که در کشور با استقبال خوبی روبرو شده است. ریموت این خودرو در نسل قدیم اسمارت اتاق قدیم و کیلس نیوفیس است. در خودروهای قدیمی این مدل سوئیچ به صورت کلید کد دار همراه با ریموت سه دکمه و در برخی موارد چهار دکمه آژیر دار بوده است

 سوئیچ کیا ریو

این خودرو در ابتدا به صورت وارداتی در ایران وجود داشت، اما پس از چندی در داخل کشور به صورت مونتاژ هم تولید می شد. سیستم ایموبلایزر مدل های وارداتی به صورت ریموت های تاشو و کیلس هستند. اما ریو داخلی دارای سوئیچ کد دار و فاقد ریموت اورجینال از کمپانی است که توسط شرکت سایپا ارائه می شود.

سوئیچ خودروهای ساخت تویوتا

در خودروهای ساخت شرکت تویوتا، دو کلید مستر سوئیچ و سوئیچ تعمیرگاه به خریدار ارائه می گردد. مستر سوئیچ با رنگ سیاه و سوئیچ تعمیرگاه با رنگ خاکستری مشخص شده است. به وسیله مستر سوئیچ هر نوع عملیات تعریف ریموت و سوئیچ یدک به روش تعریف دستی انجام می شود. با تعریف دستی دیگر نیازی به دستگاه تعریف ریموت نیست و تنها در صورتی باید با دستگاه، تعریف کلید مخصوص انجام شود که تمام کلید ها اعم از مستر سوئیچ و سوئیچ تعمیرگاه گم شده باشند و این کار هم حتماً باید توسط تکنسین مخصوص انجام شود. خودروهای ساخته شده توسط شرکت تویوتا دارای یک سیستم ایموبلایزر هستند که از چهار نوع چیپ مختلف ایموبلایزر بهره می برند. البته در نسل های مختلف خودروهای تویوتا، کارایی این سوئیچ ها با یکدیگر تفاوت دارند که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می کنیم.

 چیپ 4C :که در نسل اول خودروهای کد دار تویوتا مانند لندکروز ساخت پیش از از سال ۲۰۰۶ میلادی ،کمری ساخت پیش از ۲۰۰۷ میلادی و کرولا تا قبل ساخت قبل از ۲۰۰۸ میلادی به کار رفته است. با این نوع چیپ می‌توان با داشتن کلید مستر، ریموت و سوئیچ را به روش دستی و بدون نیاز به دستگاه، برای خودرو تعریف کرد و همانطور که گفته شد تنها در صورت گم شدن همه کلیدها، تکنسین مربوطه باید با باز کردن برد ایموبلایزر خودرو، تعریف کلید را توسط دستگاه تانگو TANGO را انجام دهد.

چیپ 4D:  این نوع از ایموبلایزر در مدل های لندکروز از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ میلادی و خودروی کمری از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ میلادی و خودرو کرولا از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ میلادی به کار رفته است. روش تشخیص در این نوع چیپ به صورت حک شدن نقطه بر روی تیغه فلزی است. بازسازی کلید توسط اکثر دستگاه های رایج انجام می شود، البته این کار در صورتی باید انجام شود که تمامی کلید ها گم شده باشد.

چیپ G: در مدل های ساخته شده در بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ میلادی به کار می رفته است. از خصوصیات این مدل این است که از حک شدن حرف انگلیسی جی بر روی تیغه سوئیچ می توان آن را تشخیص بدهیم. اگر هر دو کلید شما گم شود، شما می توانید کلید جایگزین را با تمام دستگاه ها رایج بازسازی کنید، اما دستگاه تانگو بهترین دستگاه برای بازسازی کلید شما است.

 چیپ H: که در خودروهای تولیدی در سال های ۲۰۱۴ به بعد مورد استفاده قرار گرفته و با هک شدن حرف انگلیسی اچ بر روی تیغه سوئیچ قابل تشخیص می باشد. ضمن اینکه دارای کلید یدک است و توسط اکثر دستگاه های رایج می توان کلید جایگزین را برایش درست کرد اما بهترین دستگاه برای ساختن کلید جایگزین دستگاه تانگو است.

اگر شما یک دستگاه خودرو از ساخته های شرکت تویوتا را خریداری نمایید، باید کد شخصی خودتان را برای سوئیچ ماشین تان تعریف کنید. این کار در نمایندگی های مجاز شرکت تویوتا که در سراسر کشور شعبه دارد، به خوبی انجام می پذیرد. حتی اگر سوئیچ خودتان را گم کرده باشید، در این نمایندگی ها ساخت سوئیچ تویوتا جایگزین برای شما تهیه می شود که به وسیله پیشرفته ترین دستگاه ها ساخته شده است.

ساخت سوئیچ ماشین های کیا، تویوتا، پورشه

سوئیچ پورشه

شرکت سازنده ماشین های پورشه، یکی از پیشرفته ترین شرکت های جهان در زمینه خودروسازی است. در همین راستا سوئیچ و ریموت یدک پورشه هم، از نظر فنی از تکنولوژی پیشرفته ساخته شده است که دارای انواع مدلهای مختلف است و هر مدل از ماشین پورشه، نوع سوئیچ مخصوص خودش را دارد و باید خدمات مخصوص خودش را در ارتباط با کپی کلید یدک و پروگرام سوئیچ داشته باشد. اگر زمانی سوئیچ یا ریموت خودرو شما گم شده و یا طی حادثه ای از بین رفته، نگران نباشید. نمایندگی های شرکت های سوئیچ سازی، در سراسر کشور وجود دارد که سوئیچ یا ریموت خودرو شما را مانند اصل آن، برای شما بازسازی می‌کنند. ساخت سوئیچ پورشه نیز یکی از تخصص های این مراکز است.

بازسازی سوئیچ پورشه

در صورتی که سوئیچ شما به هر دلیلی گم شد، باید به مرکز مجاز و معتبر ساخت سوئیچ مراجعه کنید. در آنجا ابتدا کد سوئیچ غیر فعال می شود و کلید گمشده از سیستم پورشه حذف می شود و با دستگاه مخصوصی به نام cnc که در این زمینه پیشرفته ترین است، پروگرام سوئیچ شما عوض می گردد و به اصطلاح پروگرام جدید روی پورشه و سوئیچ تعریف می شود. باید توجه داشته باشید که وقتی به مرکز ساخت کلید مراجعه می کنید، برای اینکه کلیدی که برای شما ساخته می شود درست مطابق همان سوئیچی باشد که با مدل خودروی شما تناسب دارد، باید از تخصص و مهارت افرادی که در آنجا کار می کنند و یا اسباب و وسایلی که در آنجا استفاده می شود، اطمینان کامل حاصل کنید. اگر سوئیچ و یا ریموت شما بر اثر حادثه ای شکسته شده باشد و یا خراب شده باشد، نیاز به تعمیر دارد. در اینجا هم می‌توانید با مراجعه به مراکز مجاز و معتبر ساخت کلید خودرو مراجعه کنید تا سوئیچ یا ریموت مطابق با مدل خودروی شما ساخته شود و به شما تحویل گردد.

مدل های مختلف پورشه با سوئیچ هایی گوناگون

مدل کاین

یکی از خودروهای ساخت کارخانه پورشه به نام کاین است. نسل اول این خودرو در بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ به خط تولید رسید. سیستم سوئیچ این خودرو به صورت کلیدی همراه با ریموت ۳ دکمه ای و در برخی مدل ها چهار دکمه ای است. این مدل از خودرو پورشه  تا سال ۲۰۱۷ دارای سوئیچ کیلس شده است که با استقبال بسیار زیاد خریداران روبرو شده و باعث بالا رفتن خریداران این مدل از پورشه شده است.

مدل پانامرا

 یکی از مدل های خودرو پورشه که برعکس مدل های دیگر از جثه بزرگتری برخوردار است. این مدل از سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد که طرفداران سرعت های بالا را به سمت خود جلب کرده است. سرعت این خودرو به بالای ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. نوع سوئیچ این مدل خودرو پورشه به صورت کیلس است.

سوئیچ تقلبی

در صنعت چین برای همه چیز اجناس تقلبی درست کرده اند که یکی از این اجناس تقلبی ریموت پورشه و سوئیچ است. اکنون در بازار دو نوع سوئیچ وجود دارد، یکی سوئیچ اصلی و اورجینال و دیگری سوئیچ چینی و تقلبی. پیش از در مراکز مجاز و معتبر ساخت سوئیچ پیش از ساخت و کددهی، این مطلب به مشتری گفته می شود که این سوئیچ که برای ماشین او کد دهی می‌ شود، چینی است یا اورجینال. جنس چینی بسیار ارزان تر از جنس اورجینال تمام می شود و از آنجا که از قدیم گفته‌اند هیچ ارزانی بی علت نیست، ابدا کیفیت جنس اورجینال را ندارد. ضمن اینکه با توجه به پیچیده بودن تکنولوژی ماشین پورشه، مطمئنا با استفاده از سوئیچ چینی در خودرو پورشه با مشکلاتی رو به رو خواهید شد. پس بهتر است که از سوئیچ اصلی و اورجینال برای کپی کلید یدک و پروگرام سوئیچ استفاده کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید. استفاده از جنس اصلی، برای اینکه به خودروی شما هم صدمه نخورد، بهتر است و ممکن است با استفاده از جنس تقلبی به خودروی گران‌قیمت شما خسارت هم وارد شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها