کد خبر : 48508

رکود مطلق در بازار خودرو

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: هر سال بازار خودرو در تابستان از رونق برخوردار بود، اما امسال به دلیل شیوع کرونا و نوسانات نرخ در رکود به سر می‌برد.

به گزارش خودروتک به نقل از میزان ، سعید موتمنی درباره بازار خودرو اظهار کرد: وضعیت بازار همانند هفته گذشته است و تغییری در قیمت‌ها دیده نمی‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه بازار خودرو در رکود به سر می‌برد، افزود: در بازار فروشنده و خریداری وجود ندارد و معامله‌ای در بازار صورت نمی‌گیرد.

وی گفت: در موارد نادری که برخی افراد نیاز مبرم به خودرو دارند اقدام به خرید می‌کنند در غیر این صورت خرید و فروش در بازار وجود ندارد.

موتمنی درباره عرضه خودرو در بازار بیان کرد: افرادی که خودرو ثبت نام کردند مجاز به فروش نیستند و آماری هم از حجم عرضه خودرو توسط خودروسازان موجود نیست، اما فاصله قیمتی بین کارخانه و خودرو کماکان بالا است.

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو تصریح کرد: طی دو هفته اخیر نوسان قیمتی زیادی وجود نداشت و برخی از خودرو‌ها ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

وی درباره وضعیت بازار خودرو‌های خارجی نیز خاطرنشان کرد: زمانی که کالایی وارد نشود طبعا قیمت افزایش می‌یابد در این حال با نوسان نرخ ارز قیمت این خودرو‌ها نسبت به گذشته افزایش یافته است.

موتمنی تاکید کرد: هر زمانی قیمت دلار به کمتر از ۲۰ هزار تومان برسد تاثیر آن در بازار خودرو مشخص خواهد شد در غیر این صورت تغییر یدر قیمت‌ها ایجاد نمی‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان خودرو ادامه داد: هر سال بازار خودرو در تابستان از رونق برخوردار بود، اما امسال به دلیل شیوع کرونا و نوسانات نرخ ارز خبری از رونق در بازار خودرو نیست و در رکود به سر می‌برد.

وی درباره وضعیت بازار خودرو در آینده گفت: میزان عرضه و همچنین قیمت ارز در آینده بازار اثرگذار است و باید در انتظار این بود که شرایط به چه صورتی خواهد بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها