کد خبر : 47577

ورود یک خودرو ارتقا یافته ایران خودرو به مرحله تولید انبوه

ورود یک خودرو ارتقا یافته ایران خودرو به مرحله تولید انبوه

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به ظرفیت تولید راناپلاس اعلام کرد که قرار است تا پایان سال جاری، ۱۳ هزار دستگاه از این محصول تولید و روانه بازار شود.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، کیانوش پورمجیب با بیان اینکه تولید راناپلاس با ظرفیت تولید روزانه ۴۵ تا ۵۰ دستگاه از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز شده است، گفت: تولید و عرضه این محصول براساس نظرات مشتریان در دستور کار قرار دارد و قرار است تا پایان امسال ۱۳ هزار دستگاه راناپلاس تولید و روانه بازار شود.  

او ضمن تاکید براینکه تولید راناپلاس در جهت نیل به اهداف و برنامه‌های توسعه محصولات ایران‌خودرو و افزایش سهم برند این خودروسازی صورت گرفته است؛ اظهار کرد: ارتقای سطح کیفیت محصول به گونه‌ای است که مشکلات کیفی آن بر اساس بازخورد و نظرات مشتریان مرتفع شده و سطح کیفیت آن بالاتر یا دست کم در سطح خودروهای رقیب قرار گرفته است.

وی افزود: دیگر اهداف تولید این خودرو، پوشش حداکثری نیازمندی‌های مشتریان بازارهای داخلی و صادراتی است.

پورمجیب با اشاره به تغییرات خودروی راناپلاس در مقایسه با خودروی رانا، گفت: تغییرات و بهبود تزیینات داخلی این خودرو، روی مجموعه داشبورد و رودری‌ها، طرح جدید کنسول میانی خودرو به صورت یکپارچه با کلیدهای شیشه بالابر جلو و عقب جدید، کلید تنظیمات آینه‌ها و آینه برقی  و شیشه عقب دارای گرمکن اعمال شده است.

طبق اعلام ایران خودرو، معاون طراحی و تکوین محصول ایران خودرو در پایان اظهارکرد: برنامه تولید خودرو راناپلاس با گیربکس پنج دنده دستی است و در آینده نزدیک به گیربکس شش دنده MT  و AMT، فرمان برقی و موتور EC۵ مجهز می‌شود.

در رابطه با دیگر ویژگی‌های این محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو می‌توان گفت: حداکثر سرعت خودروی راناپلاس ۱۹۰ کیلومتر در ساعت با مصرف سوخت ترکیبی ۶.۹۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و حجم باک ۵۰ لیتر است.

در مجموعه چراغ‌های جلو و عقب این خودرو، مجموعه دسته دنده، جلو پنجره تغییرات صورت گرفته و این محصول مجهز به نمایشگر جلو آمپر دیجیتالی، رادیو پخش بلوتوث دار با پورت USB، سیستم صوتی توییتر دار تقویت شده، سیستم کروز کنترل، آینه‌های جدید راهنمادار، مجموعه صندلی‌های مشابه پژو ۲۰۷ با روکش جدید (طرح Sport) به همراه ایزوفیکس بوده و همچنین  صندلی راننده شش حرکته دستی، سرنشین جلو چهار حرکته دستی است.

از دیگر تجهیزات این محصول، آنتن و غربیک فرمان جدید با کنترل سیستم‌های صوتی و کروز کنترل، دسته راهنما و دسته برف پاک کن طرح جدید، قالپاق طرح جدید، دستگیره‌ها و زه‌های جانبی هم رنگ بدنه (پک لوک) و عایق صداگیر درب موتور و موکت جدید درب صندوق است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها