کد خبر : 47236

به دنبال قیمت شاهین و K132 در کلینیک قیمت گذاری خودرو

به دنبال قیمت شاهین و K132 در کلینیک قیمت گذاری خودرو

خودرو K132 ایران خودرو قرار است اواخر امسال به بازار بیاید و این در حالیست که هنوز نام تجاری و از آن مهمتر قیمت آن مشخص نیست. گزارش ها حاکی از آن است که شورای رقابت قیمت گذاری خودرو K132 را به روش کلینیک قیمت گذاری خودرو در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خودروتک، شورای رقابت به تازگی «کلینیک تجاری قیمت‌گذاری خودرو» را تشکیل داده که هدف از آن نظرسنجی تخصصی درباره قیمت محصولات جدید است.

آن طور که برخی از حاضران در نخستین جلسه کلینیک تجاری قیمت‌گذاری خودرو روایت می‌کنند، مسئولان شورای رقابت از آنها خواسته‌اند تا نظر خود را در مورد قیمت خودروهای جدید به ویژه k۱۳۲ ایران خودرو اعلام کنند.

در واقع سوال شورای رقابت از مدعوین این بوده که k۱۳۲ با توجه به رقبای موجود در بازار، چقدر می‌ارزد؟ تاکید مسئولان شورای رقابت این بوده که چون پایه قیمت‌گذاری خودروها به سال۹۰ مربوط می‌شود، این شورا می‌خواهد به قیمتی منطقی درباره محصولات جدید دست پیدا کند.

در واکنش به پرسش مسوولان شورای رقابت مبنی بر ارزش خودروهای جدید اما برخی اعضای جلسه عنوان کرده‌اند که این پرسش را باید از مشتریان پرسید.

آنها همچنین تاکید کرده‌اند قیمت خودروهای جدید را باید با توجه به آنچه در بازار می‌گذرد و با نگاه به منحنی کلی قیمت تعیین کرد. در مقابل اما مسئولان شورای رقابت مسائلی را مطرح کرده‌اند که نشان داده این شورا همچنان به دنبال نرخ‌گذاری دستوری است و قیمت محصولات جدید هم قرار است طبق همین سیاست تعیین شود.

هرچند برخی حاضران در جلسه با بیان تفاوت میان کلینیک‌های تجاری قیمت‌گذاری خودرو در ایران و جهان، درصدد قانع کردن مسوولان شورای رقابت برای تغییر رویکرد این شورا برآمده‌اند، اما در نهایت موفق به این کار نشده‌اند.

در انتها نیز مسوولان شورای رقابت اعلام کرده‌اند دومین جلسه کلینیک تجاری قیمت‌گذاری خودرو این هفته با محوریت نظرسنجی در مورد محصول جدید سایپا به نام شاهین، برگزار خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها