کد خبر : 4589

لیفان X50 جدید رقیب پژو 207

لیفان X50 جدید رقیب پژو 207

نزدیک به یک ماه پیش خبر رسید که تولید محصولات شرکت لیفان در ایران به مجموعه خودروسازان بم منتقل شده است و این شرکت قرار است 6 خودروی لیفان را که 4 مورد از آن‌ها جدید است را در ایران عرضه کند. در این مطلب قصد داریم لیفان ایکس 50 سری دو را به شما معرفی کنیم.

به گزارش خودروتک، شرکت خودروسازی چینی لیفان از سال 2005 فعالیت خود را در کشور چین آغاز کرده و از سال 2009 در لیست شرکت های برتر چینی قرار گرفته است. کرمان موتور با هدف اینکه شرکت خودروسازی همکار خود در هرشرایطی (حتی سخت ترین تحریم‌ها) در ایران بماند، لیفان را انتخاب کرد. اکنون همانطور که می دانید کرمان موتور تولید اتومبیل های لیفان را به شرکت زیر مجموعه خود یعنی خودروسازان بم منتقل کرده است. 

اکنون خودروسازان بم در مجموع 6 خودروی لیفان را قرار است در ایران عرضه کند. لیفان 820، لیفان X7، لیفان X70، لیفان M7، لیفان ایکس 60 و البته لیفان ایکس 50 سری دو. اما لیفان اکس 50 سری دو چه ویژگی هایی دارد و چه تقاوت هایی بین نسل اول و دوم این اتومبیل وجود دارد. 

همانطور که می دانید سری اول لیفان X50 کرمان موتور یکی از محبوب ترین اتومبیل های کراس آور موجود در ایران به حساب می آید و بسیار مورد توجه خانواده های ایرانی قرار گرفت.

طراحی لیفان ایکس 50 نسل دوم

لیفان X۵۰ سری دوم نیز همچون نسل اول زیبا و درخشان است. طراحی نمای جلو آن بی شباهت به برندهای مطرح اروپایی نیست و بخش پشتی نیز همچنان مشابه محصول بی نظیر شرکت آلفا رومئو یعنی Alfa Romeo Giulietta باقی مانده است. لیفان در طراحی سری دوم ایکس 50 تنها به چند تغییر جزئی بسنده کرده است. با این حال شاهد تغییر در طراحی چراغ های دیلایت و شکل قرار گیری آن ها هستیم. در نسخه اولیه لیفان اکس 50 تنها بخش پشتی دارای مه شکن بود که این بار لیفان مه شکن را به بخش جلویی نیز آورده است. طراحی سپر کمی تغییر کرده و بزرگ تر شده است.

اسپویلر چند منظوره با هدف کنترل مسیر هوا حول خودرو و همچنین در بخش پشتی شاهد قرارگیری دو سیلندر اگزوز هستیم. 

 
طراحی داخلی لیفان ایکس 50 دو به شدت نسبت به نسل قبلی تغییر کرده و قطعا از دیدن آن شگفت زده خواهید شد. هرچند نسل اول Lifan X50 طراحی داخلی نسبت خوبی داشت اما در Lifan X50 II این طراح به کمال رسیده است. نسل دوم لیفان ایکس 50 خودروسازان بم اکنون بصورت پیش فرض دارای نمایشگر برروی داشبود است. کنترل پنل مرکزی لیفان ایکس 50 دو اکنون بسیار مدرن و زیبا طراحی شده و شما را مجذوب خود می کند. محل قرارگیری فندک و USB نیز تغییر کرده و اکنون دارای دو درگاه USB است. دیگر خبری از کیلومترشما دیجیتالی مشابه نسل اول نیست و این بار شاهد یک کیلومتر شمار مدرن در کنار نمایشگر دور موتور هستیم که کامپیوتر سفری در مرکز آن قرار گرفته است. 
 
اکنون بصورت پیش فرض این اتومبیل از سیستم کیلس استارتر بهره می برد و دیگر نیازی به استفاده از سوییچ برای ورود و روشن کردن اتومبیل نیست. البته محل قرارگیری آن کمی عجیب است!

سیستم های امنیتی لیفان X50 سری دوم

بدنه لیفان اکس 50 سری دوم بم خودرو از ورقه های فولادی سبک وزن با مقاومت بالا ساخته شده است. این بدنه فوق العاده قوی با نزدیک به 42% فولاد با مقاومت بالا قادر به جذب انرژی ضربات و پخش آن به چارچوب بدنه اتومبیل است طوری که ایمنی سرنشینان خودرو را به بهترین شکل ممکن حفظ شود.

علاوه بر این، سیستم شاسی لیفان X50 دو دقیقا براساس استاندارهای شرکت انگلیسی MIRA پیاده سازی کرده است که این شاسی پایدار در کنار مقاوت بالای بدنه، امنیت و کنترل بر ایکس 50 نسل دوم را دوبرابر می کند.

لیفان ایکس 50 دو همانند نسل اول خود از سیستم تعلیق مک فرسون بهره می گیرد. سیستم تعلیق مک فرسون یکی از پرکاربردترین انواع سیستم های تعلیق مخصوص استفاده در خودروهای کراس آور و هاچ بک است. در سیستم تعلیق مک فرسون یک لوله از بالا به کاسه چرخ متصل می‌شود که وظیفه نگهداری چرخ در محور قائم را بر عهده دارد و فنر و کمک‌فنر بر روی آن سوار می‌شوند. این سیستم تعلیق فضای کمی‌ اشغال می‌کند و هزینه تولید و پیچیدگی آن نیز پایین است و به همین دلیل در بسیاری از خودروهای کلاس متوسط دیده می‌ شود. سیستم تعلیق مک فرسون هرچند در زمینه هندلینگ معایبی دارد اما آنقدر خوب عمل می‌کند که هنوز هم در خودروی پورشه 911 از آن استفاده می‌شود.

در لیفان ایکس 50 نسل دوم بم خودرو یک نمایشگر فشار باد چرخ‌ها وجود دارد که از نسخه اولیه X50 حذف شده بود. نهمین نسخه ترمز ABS بوش در کنار EBD و سیستم کمک ترمز BAS در کنار ترمز دیسکی چهار چرخ در این خودرو به کار گرفته شده تا امنیت راننده از هر نظر تامین شود. 

علاوه بر این ارتفاع 169 میلیمتری لیفان ایکس 50 از سطح زمین باعث می شود تا حتی در مسیرهای لغزنده یا دارای گل و لای کنترل نسبتا خوبی رو خودرو داشته باشید. 

وجود سیستم کیلس استارتر باعث می شود تا بدون حضور ریموت در خودرو اتومبیل روشن نشود. 

این اتومبیل دارای ایربگ برای سرنشینان جلوی ماشین است. همچنین درب‌های اتومبیل دارای سیستم قفل اتوماتیک است. سیستم ISOFIX نیز از دیگر استانداردهای موجود روی این اتومبیل است که یک استاندارد جهانی برای نقاط اتصال صندلی ایمنی کودک در خودرو به حساب می آید.

همچنین باید بدانید لیفان X50 نسل دو مجهز به سیستم ضد سرقت، سیستم رهیاب و موقعیت سنج است.

قدرت لیفان ایکس 50 دو

از نظر فنی و ساختار موتور و گیربکس این خودرو تفاوت خاصی با نسل اول خود ندارد. لیفان اکس 50 نسل دو مانند نسل پیشین خود در دو نسخه گیربکس دستی و گیربکس CVT فول اتومات (بدون امکان استفاده از حالت دستی) ارائه می شود و قابلیت Sport نیز برای گیربکس اتومات آن در نظر گرفته شده است. لیفان ایکس 50 نسل دو از پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه DOHC است که دقیقا 1498 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 133 نیوتن‌متر گشتاور در 3500 تا 4500 و 102 اسب‌بخار در 6000 دور در دقیقه بهره می برد. بالاترین سرعت برای لیفان ایکس 50 دو 170 کیلومتر بر ساعت در نظر گرفته شده است که تجربه کاربران در استفاده از نسل اول lifan x50، چیزی فراتر از این سرعت را به نمایش می گذارد.

سخن پایانی

در پایان باید بدانید که مشخصات فوق در سایت رسمی شرکت لیفان موتورز اعلام شده است و ممکن است در هنگام ورود به ایران توسط شرکت خودروسازان بم دستخوش تغییرات اساسی شود و بسیاری آپشن ها و امکانات آن کم یا زیاد شود. 

زمان معرفی لیفان ایکس 50 دو در ایران هنوز مشخص نشده است اما به نظر می رسد نمایشگاه بین المللی خودروی تهران محل معرفی اتومبیل های جدید لیفان محصول خودروسازان بم باشد. 

 در حالی که که نسل اول این خودرو برای حریفانی همچون رنو ساندرو، استپ وی، دانگ فنگ اچ سی کراس و برلیانس C30 خط و نشان می کشید؛ به نظر می رسد این خودرو به یک رقیب جدی برای پژو 207 محصول ایران خودرو نیز تبدیل شود.

منبع: کلیک

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها