کد خبر : 45734

علت افزایش قیمت لاستیک خودرو مشخص شد

علت افزایش قیمت لاستیک خودرو مشخص شد

تصور برخی این بود که قرار است تایر گران شود در نتیجه این کالا را احتکار کردند تا قیمت آن تصویب شود و سپس اقدام به فروش آن کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی تنها سخنگوی انجمن صنفی تایر ایران در برنامه تلویزیونی در خصوص علت آشفتگی بازار تایر، بیان کرد: بازار تایر مدتی بود که دچار آشفتگی بود که یکی از علت‌های آن سرگردانی برخی از فروش این کالا بود چرا که تصور برخی این بود که قرار است تایر گران شود در نتیجه این کالا را احتکار کردند تا قیمت آن تصویب شود و سپس اقدام به فروش آن کنند.

او بیان کرد: بسیاری به انتظار تورم در این صنعت را داشتند و این انتظار باعث می‌شد رغبت به فروش کالا نداشته باشند. با افزایش نرخ ارز مصرفی اجازه دادند قیمت تایر نیز ۳۰ درصد افزایش یابد و این رویه باعث شد که دیگر افراد تمایلی به نگه داری کالا نداشته باشند و اقدام به فروش آن کردند.

سخنگوی انجمن صنف تایر ایران در خصوص نظارت در صنعت تایر، تشریح کرد: هر کارخانه‌ای در کشور بالغ بر ۱۰۰ نماینده در کشور دارد. ساختار نظارتی باید وارد این عرصه شود تا بتوان از گران فروشی این کالا جلوگیری کرد.

تنها تصریح کرد: تولید کنندگان در تلاش برای تامین مواد اولیه برای تولید کالا و در نهایت در اختیار گذاشتن آن برای مردم هستند و نمی‌توانند کار نظارتی را انجام دهند که لازم است سازمان تعزیرات وارد این عرصه شود و بتواند از گران فروشی جلوگیری به عمل آورد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها