کد خبر : 45392

خودرو در بورس کالا عرضه و کشف قیمت می شود؟

خودرو در بورس کالا عرضه و کشف قیمت می شود؟

قیمت گذاری دستوری که در مورد خودرو اعمال می شود در چند سال اخیر نه خودروسازان را راضی کرده و نه در کنترل قیمت خودرو در بازار موفق بوده است. عرضه خودرو در بورس یکی از راهکارهایی است که می تواند به قیمت گذاری دستوری پایان دهد.

به گزارش خودروتک، در شرایطی که میزان عرضه خودرو در برابر تقاضا بسیار کمتر است، عرضه خودرو در بورس کالا و کشف قیمت در بورس می تواند راهکاری برای عبور از قیمت گذاری دستوری و کم کردن شکاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه باشد.

حسن قالیباف اصل، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص عرضه خودرو در بورس توضیحاتی ارائه داد.

قالیباف با بیان اینکه مخالف قیمت گذاری دستوری هستیم گفت: وی در خصوص طرح فروش متری مسکن و عرضه خودرو در بورس کالا  اظهار داشت: طرح فروش متری مسکن در بورس کالا و البته راه اندازی بورس املاک در دست طراحی است که پس از ارایه، سازمان این طرح را مورد بررسی قرار خواهد داد. در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا نیز زیرساخت های لازم فراهم بوده و بورس کالا تجربه موفقی نیز در این زمینه داشته است. اما برای عرضه مستمر خودرو در بورس باید طرح پیشنهادی به سازمان ارایه شده و جزییات آن بررسی شود.

قالیباف اصل گفت: قیمت کالاها در بورس کالا باید براساس مکانیسم بورس و عرضه و تقاضا انجام شود و ما مخالف قیمت گذاری دستوری هستیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها