کد خبر : 44934

در صورت تصویب اجرایی می شود

تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو در بازار آزاد

تعیین تکلیف قیمت گذاری خودرو در بازار آزاد

یکی از مهمترین تصمیمات گرفته شده برای ساماندهی قیمت خودرو در بازار، محدودیت قیمت گذاری در بازار بیشتر از 10 درصد بالاتر از قیمت کارخانه بود. تصمیمی که البته هنوز اجرا نشده و بسیاری از خریداران در انتظار تعیین تکلیف آن هستند.

به گزارش خودروتک، هر چند تنها راه حل بلند مدت برای ساماندهی بازار و قیمت خودرو افزایش تولید و عرضه تعداد لازم خودرو به کف بازار است و با عرضه مناسب عملا دلالان خودرو قدرت قیمت سازی کاذب را از دست خواهند داد، اما در حال حاضر که خودروسازان توان تامین نیاز بازار را ندارند، به نظر می رسد نظارت بیشتر، تنها راه کاهش جولان دلالان در بازار خودرو باشد.

اجرایی شدن ممنوعیت فروش خودرو بیشتر از مثبت 10 درصد قیمت کارخانه خودرو از این نظر اهمیت دارد که با اجرای این تصمیم برای اولین بار گران فروشی در بازار خودرو دارای تعریف مشخص می شود.

محمد رضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح قیمت گذاری بازار خودرو، ۱۰ درصد بالاتر از کارخانه اظهار کرد: این موضوع ابتدا باید در خود کمیته خودرو به تصویب برسد. کسی که خودرویی را خریداری کرده صاحب آن کالاست و قیمت گذاری اجباری ممکن است اجحاف در حق فرد دارای خودرو باشد. این موضوع باید از جنبه‌های خودرو بررسی شده و برای رای گیری به ستاد تنظیم بازار ارسال شود.

او ادامه داد: این موضوع ممکن است رسانه‌ای شده باشد اما باید فرآیند تصویب خود را طی کند. سرپرست وزارت صمت هم در جلسات کمیته خودرو بر خودروسازان تکلیف کرد که باید ارزبری کاهش پیدا کرده و تمرکز ویژه‌ای بر خودروهای برقی داشته باشیم.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها