کد خبر : 44906

یک فعال در صنف تعمیرکاران خودرو تشریح کرد:

مشکلات خودروهای ایرانی با گیربکس‌های چینی

مشکلات خودروهای ایرانی با گیربکس‌های چینی

یک فعال صنف تعمیرکاران خودرو با اشاره به مشکلات متعدد گیربکسی در خودروهای ایرانی، گفت: گیربکس بسیاری از خودروهای اتوماتیک ایرانی، دچار مشکلات جدی می‌شود و کیفیت چندانی ندارد.

رضا زندیه در گفتگو با خودروتک افزود: بیشتر خودروهای اتوماتیک ایرانی، گیربکس‌های چینی دارند که این گیربکس‌ها معایب زیادی دارد. این در حالی است که خود چین نیز دیگر از این گیربکس‌ها استفاده نمی‌کند و آنها را از رده خارج کرده‌اند، اما از آنجا که تولیداتی در حوزه گیربکس‌های اتوماتیک نداریم، همچنان وارد کننده این گیربکس‌های بی‌کیفیت هستیم. 

عضو سابق هیات مدیره اتحادیه صنف تعمیرکاران خودرو در شهرستان فردیس استان البرز عنوان کرد: البته ماشین‌هایی مثل سراتوی سایپا که گیربکس کره‌ای دارد یا گیربکس‌های خودرو ساندرو و رنو که لوازم‌شان اصل فرانسه است، کیفیت مطلوبی دارد. از سوی دیگر، خودروهای 207 قدیمی نیز نسبت به مدل‌های جدید، کیفیت‌های مطلوب‌تری دارد. خودروهای 207 جدید، معایب عجیب و غریبی دارند که به خاطر کیفیت پایین قطعات آن است. 

زندیه با بیان اینکه با بالا رفتن قیمت خودروها، هزینه‌های تعمیرات خودرو هم مدام افزایش پیدا می‌کند، تاکید کرد: وقتی قطعات مورد نیاز خودروها وارد نمی‌شود و حجم قطعات به حدی پایین می‌آید که با کمبود مواجه می‌شویم، تاثیر این وضعیت را روی قیمت تعمیرات خودرو نیز خواهیم دید. 

این فعال صنفی یادآور شد: از آنجایی که تعداد ماشین‌های کره ای در ایران بالا رفته است، بسیاری از قطعاتی که به کشور وارد می‌شود، از کشور کره جنوبی است که خوشبختانه کیفیت خوبی دارد. البته از امارات و کشورهای اطراف هم قطعات باکیفیتی وارد می‌شود. نباید فراموش کرد که همچنان عمده ورود قطعات خودرو به کشور ما از کشور چین است که تقریبا همه چیز تولید می‌کنند. اجناسی هم که در چین تولید می‌شود، مرغوب و غیرمرغوب دارد که متاسفانه اجناسی با کیفیت پایین از چین وارد کشور ما می‌شود.

وی با اشاره به نوسانات زیاد قیمت خودرو در ایران، تصریح کرد: با بالا رفتن قیمت دلار، بازار خودرو نیز آشفته می‌شود. در این بین، دلال‌های خودرو از موقعیت سوءاستفاده می‌کنند و گاهی با احتکار خودرو، تاثیر مستقیم روی قیمت‌های خودرو می‌گذارند. 

زندیه درباره فعالیت صنف‌های مرتبط با تعمیرات خودرو نیز توضیح داد: بسیاری از فعالیت اتحادیه‌های تعمیرات خودرو به کار صدور جواز برمی‌گردد. ایجاد تعاونی‌هایی نیز برای سرمایه‌گذاری تعمیرکاران خودرو، بخش دیگری از فعالیت این اتحادیه‌هاست. همچنین از آنجایی که فردیس حدود پنج سال است که شهرستان شده، اتحادیه تعمیرات خودرو فردیس نیز تازه تاسیس شده، به همین دلیل کم‌کم در حال سر و سامان گرفتن است. 

رضا زندیه (3)

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها