کد خبر : 44895

آغاز برخورد پلیس با فروشندگان حواله خودروهای ثبت نامی

آغاز برخورد پلیس با فروشندگان حواله خودروهای ثبت نامی

با اعلام نتایج قرعه‌کشی فروش محصولات دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا، گرچه همه تدابیر بر جلوگیری از ورود دلالان به این بازار و تعلق گرفتن خودرو به مصرف‌کننده واقعی بود، اما خیلی زود مشخص شد برخی افراد اقدام به فروش حواله محصولات خود کرده‌اند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، حالا پلیس به این موضوع ورود کرده و از برخورد با متخلفان چه در این دوره و چه در مراحل بعدی قرعه کشی خبر داده است.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره واگذاری امتیاز خودروهای قرعه‌کشی شده دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا گفت: دستگاه‌های مسوول برای تعلق گرفتن خودرو به مشتریان واقعی، تمهیداتی را در نظر گرفته بودند که هنگام ثبت نام اعمال شد؛ اما پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی، برخی گزارش‌های دریافتی از خرید و فروش امتیاز خودرو منتشر شد و در نتیجه، نهادهای مسوول از ما خواستند به این موضوع ورود کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد و مشخص شد برخی افراد در فضای مجازی و حقیقی اقدام به واگذاری امتیاز محصولی که به نامشان درآمده، در ازای دریافت مبالغی از ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان کرده‌اند، که نسبت به شناسایی این افراد با شیوه‌ها و شگردهای پلیسی اقدام شد. رئیس پلیس تهران بزرگ با تاکید بر اینکه خرید و فروش حواله و واگذاری امتیاز خودروهای قرعه کشی در طرح فروش اینترنتی محصولات دو شرکت خودروساز غیرقانونی و ممنوع است، گفت: تا کنون چند مورد از این اقدامات شناسایی شده و با ورود پلیس، افراد متخلف دستگیر و برای آنها پرونده تشکیل شد. وی درباره اینکه آیا ابلاغی هم به دفترخانه‌ها برای ممنوعیت انعقاد قولنامه‌هایی برای فروش این امتیازها شده، تصریح کرد: این کار غیرقانونی است و اصلا نیازی به ابلاغ نیست. دستگاه قضایی هم غیرقانونی بودن این موضوع را بارها اعلام کرده است. وی همچنین به شهروندانی که نامشان در قرعه کشی نیامده هم هشدار داد فریب تماس‌ها، پیامک‌ها و تبلیغات دروغین و جعلی را نخورده و اخبار مربوط به فروش خودرو را تنها از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها