کد خبر : 44854

شرایط پرداخت تسهیلات 6 میلیون تومانی به رانندگان تاکسی اعلام شد

شرایط پرداخت تسهیلات 6 میلیون تومانی به رانندگان تاکسی اعلام شد

تاکسیرانانی مشمول این تسهیلات می‌شوند که دارای پروانه تاکسیرانی و بهره برداری معتبر باشند. در گام اول مقرر شده است به آن دسته از رانندگانی که دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند تسهیلات پرداخت شود و در گام دوم سایر رانندگان فعال و مورد تائید وزارت کشور نیز مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد.

به گزارش خودروتک به نقل از زومیت ، شیوع کرونا به صنعت حمل‌و‌نقل عمومی آسیب فراوانی زده و تاکسی‌ها از جمله  کسب‌و‌کارهای آسیب‌پذیر در این حوزه به شمار می‌روند.

براساس برخی برآوردها، درآمد تاکسی های خطر در اثر شیوع کرونا تا 70 درصد کاهش پیدا کرده است و این درحالیست که در همین مدت هزینه نگهداری از خودرو به شکل چشمگیری افزایش یافته و مشکلاتی را برای قشر زحمت کش راننده تاکسی پدید آورده است.

«مرتضی ضامنی» مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری در همین رابطه اظهار می گوید «با پیگیری های صورت گرفته و در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا و با هدف حمایت از کسب و کارهای آسیب پذیر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تاکسیرانانی که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند تسهیلات 6 میلیون تومانی داده است. فهرست رانندگان مشمول از طریق وزارت کشور به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده شده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه با سایت کارا به نشانی: kara.mcls.gov.ir و طی مراحل ثبت نام تکمیلی نسبت به دریافت این وام اقدام کنند.»

پرداخت تسهیلات

ضامنی در رابطه با شرایط پرداخت تسهیلات مذکور بیان کرد: «تاکسیرانانی مشمول این تسهیلات می‌شوند که دارای پروانه تاکسیرانی و بهره برداری معتبر باشند. در گام اول مقرر شده است به آن دسته از رانندگانی که دارای بیمه تأمین اجتماعی هستند تسهیلات پرداخت شود و در گام دوم سایر رانندگان فعال و مورد تائید وزارت کشور نیز مشمول دریافت این تسهیلات خواهند شد.»

در این راستا، متقاضیان بابت کد کارگاه، می‌توانند کد شعبه‌ای را که بیمه شدند ثبت و بجای کد ملی کارفرما، کد ملی تاکسیران را وارد نمایند. همچنین زمان پرداخت تسهیلات طبق گفته مسئولان وزارت رفاه، کار و تأمین اجتماعی از اواخر خرداد با نرخ سود 12 درصد و 24 ماهه با دوره تنفس 3 ماهه خواهد بود.

همچنین در راستای افزایش درآمد رانندگان تاکسی نیز با توجه به اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش سرنشینان تاکسی از 4 به 3 سرنشین، مجوز افزایش مجدد نرخ کرایه تاکسی در کلان شهرها صادر شده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها