کد خبر : 44843

استارت توقف پژو 405 جی ال ایکس رسما زده شد (عکس)

استارت توقف پژو 405 جی ال ایکس رسما زده شد (عکس)

ایران خودرو خراسان طی مراسمی در این کارخانه به تولید پژو ۴۰۵ GLX بنزینی پایان داد و تولید پژو پارس را جایگزین آن کرد.

به گزارش خودروتک، امیر جعفرپور معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت معدن و تجارت در حاشیه مراسم ایران خودرو در جمع خبرنگاران گفت: ۲۷ سال از تولید پژو ۴۰۵ بنزینی می‌گذرد و روز به روز کیفیت تولید آن ارتقا یافته به طوری که استاندارد آن از یورو ۲ به یورو چهار رسیده است.

او افزود: از یک سو طبق سیاست‌های دولت باید استاندارد این نوع خودرو‌ها به یورو پنج می‌رسید، از سوی دیگر لازم بود استاندارد‌های ایمنی و استاندارد‌های ۸۵ گانه خودرو در ایران در این نوع خودرو اعمال شود.

معاون مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت ادامه داد: از آن جا که اعمال این استاندارد‌ها قیمت تمام شده خودرو ۴۰۵ بنزینی را افزایش می‌دهد، دیگر تولید آن مقرون به صرفه نبود، از سوی دیگر هر خودرویی باید بعد از ۲ یا سه دهه تولید از نظر کیفیت ارتقا یابد.

جعفرپوربیان کرد: به جای تولید خودرو ۴۰۵ بنزینی، محصولات جدید مانند کا ۱۳۲ اواخر امسال به بازار عرضه می‌شود و خودرو‌هایی مانند پژو ۲۰۷، دناپلاس که تغییر ظاهر می‌دهند جایگزین خواهد شد.

معاون مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت تاکید کرد: خودرو پژو پارس که قابلیت‌های بیشتری از پژو ۴۰۵ دارد، جایگزین این خودرو در مجموعه ایران خودرو خراسان خواهد شد.

آخرین پژو 405 جی ال ایکس بنزینی تولید سایت خراسان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها