کد خبر : 44698

یک نکته در مورد شانس و قیمت خودرو پیش فروش!

یک نکته در مورد شانس و قیمت خودرو پیش فروش!

طرح پیش فروش خودرو در حالی آغاز شده شده است که اگر چه این طرح به موعد تحویل یک ساله شناخته می شود اما تحویل اغلب خودروها در آن از همین امسال و مهر ماه 99 آغاز می شود. این اگر چه خبر خوبی برای کسانی است که در پیش فروش خودرو نامشان از قرعه بیرون می آید اما موعد تحویل در پیش فروش بر قیمت خودرو اثر گذار خواهد بود.

به گزارش خودروتک، پیش فروش خودرو در حالی انجام شده که قیمت قطعی بسیاری از خودروهای عرضه شده در طرح اعلام نشده است و صرفا مبلغ علی الحساب آن گفته شده است. مثلا فردی که خودرو سایپا شاهین را خریداری می کند نمی داند این خودرو در دی ماه با چه قیمتی به دستش خواهد رسید.

از این ابهام قیمتی که بگذریم، مساله قابل تامل دیگر در مورد قیمت خودروهای پیش فروش شده این است که در برخی از خودروها بازه تحویل خودرو از سال 99 تا خرداد 1400 ذکر شده است. یعنی گروهی خودرو را در همان مهلت یک ساله تحویل می گیرند. اما به نظر می رسد در حالی که مثلا دو نفر خودرو را در خرداد ماه 99 پیش خرید کرده اند با دو قیمت متفاوت دستشان به خودرو خواهد رسید.

از آنجا که در طرح پیش فروش قیمت نهایی ، قیمت مصوب زمان تحویل است، فردی که پژو 206 تیپ 2 را در بهمن 99 تحویل می گیرد، قیمت مصوب امسال را خواهد پرداخت، اما کسی که موعد تحویل خودرو برای او خرداد 1400 است، قیمت خودرو را با قیمت مصوب سال آینده که قطعا با افزایش همراه است خواهد پرداخت.

به این ترتیب به نظر می رسد برخلاف فروش فوق العاده خودرو، در پیش فروش، به شانس بیشتری نیاز است. هم اینکه نام از گردونه قرعه کشی بیرون بیاید و هم اینکه موعد تحویل در سال 99 باشد!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها