کد خبر : 44053

هفت خوان ثبت نام برای خودروهای قرعه کشی!

هفت خوان ثبت نام برای خودروهای قرعه کشی!

این روزها تب ثبت نام خودرو داغ است و البته باز هم یک مشکل قدیمی خودش را نشان می دهد. سایت هایی که کار را برای ثبت نام کنندگان سخت کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از تسنیم، طرح فروش فوری 11 محصول ایران خودرو و سایپا از روز 4 خردادماه به مدت 10 روز تا 14 خرداد ماه آغاز شده است. در این طرح فروش که به صورت قرعه کشی و ثبت نام اینترنتی آن به صورت شبانه روزی اجرا می شود شروط مختلفی برای ثبت نام کنندگان در نظر گرفته شد که تا دست دلالان و واسطه گران کوتاه و خودرو در نهایت به مصرف کننده واقعی برسد.

متقاضیان خرید خودرو در فروش فوق‌العاده ایران خودرو و سایپا چگونه ثبت نام کنند؟

متقاضیان با مراجعه به سایت شرکت‌های خودروسازی پیش ثبت نام اولیه را انجام داده و از طریق این سایت برای احراز هویت به سامانه امتا ورود کرده و مراحل لازم را انجام می دهند. پس از این مرحله دوباره به سایت خودروسازی مراجعه کرده و با معرفی حساب، برای خرید خودرو اعلام آمادگی می‌کنند.

مابقی فرآیند ثبت نام به روز چهارشنبه موکول می‌شود که متقاضیان خرید خودرو در آن باید 50 درصد هزینه خرید خودرو را در دست داشته باشند؛ هزینه ثبت نام در ایران خودرو در حساب شخص متقاضی بلوکه اما در خودروسازی سایپا هزینه پیش ثبت نام در حساب واسطی بین خودروساز و متقاضی ضبط می شود. هیچ تفاوتی بین کسانی که در ساعات اولیه وارد سایت شدند و کسانی در آخرین لحظه اقدام به واریز و انتخاب خودرو کنند وجود نداشته و همگی شانس یکسانی در قرعه کشی‌ها دارند.

ثبت نام اصلی این طرح از امروز ، چهارشنبه هفتم خرداد آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. با پایان مهلت یک هفته‌ای و ثبت نام همه متقاضیان، با استفاده از سازوکار قرعه کشی در حضور نهاد‌های نظارتی، ثبت نام کنندگان نهایی مشخص خواهند شد. طبق تصمیمات اتخاذ شده، پس از گذشت 72 ساعت از اتمام دوره زمانی ثبت نام، فهرست اسامی انتخاب شدگان از سایت ایران خودرو و همچنین ارسال پیامک به مشتریان اطلاع رسانی خواهد شد.

مشتریان انتخاب شده ملزم خواهند بود تا در مدت 48 ساعت اقدام به تکمیل وجه از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو کنند. وجوه متقاضیانی که جزو ثبت نام کنندگان نهایی نیستند نیز در مدت هفت روز عودت خواهد شد. تحویل خودرو نیز تا حداکثر سه ماه از زمان تکمیل وجه انجام خواهد شد.

در حال حاضر دو روز از اجرای این طرح می‌گذرد و مردم با مهیا کردن 7 خوان شرایط خرید خودرو اقدام به ثبت نام کرده اند اما همانند دوره‌های گذشته همچنان متقاضیان در ثبت نام با ایرادات سایت روبه رو شده اند که همین سرگردانی آنها را بیشتر کرده است.

خریداران خودرو از دیروز مدام درگیر ثبت نام هستند و هر بار در یکی از بخش های سایت مشکل پیدا کرده و نتوانسته اند خرید کنند. البته این موضوع تا حدودی همه گیر بوده و برخی در بخش بانک دیگری در انتخاب خودرو و افراد دیگر در بخش احراز هویت با اخطار سایت مواجهه هستند که این موضوعات آنها را در خرید خودرو سرگردان و حتی نا امید کرده است.

خودروسازان هم در پاسخ به این ایرادات حجم بالای مراجعه کننده را عنوان و معتقدند ثبت نام 24 ساعته است و مردم نباید نگران ثبت نام خودرو باشند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها