کد خبر : 43354

امکان تولید خودروی یورو 5 وجود ندارد

امکان تولید خودروی یورو 5 وجود ندارد

نعمت بخش گفت: چطور می‌شود خودرو یورو ۵ را تولید کنیم در حالی که سوخت آن موجود نیست.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در مراسم بررسی موانع و مشکلات صنعت خودرو و قطعه سازی گفت: ٢ مشکل اساسی در صنعت خودروسازی داریم که یکی قیمت گذاری و دیگری تولید بنزین یورو 5 است. در بهمن ٩٧ دستوری برای قیمت گذاری خودرو صادر شد و تا کنون ١٦ ماه گذشته و تغییری در  قیمت نداشتیم.

او بیان کرد: فرمول شورای رقابت باعث شد 40 میلیارد تومان ضرر کنیم. از وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار گله مندیم که هنوز اقدام به تغییر قیمت نکردند در صورتی که از اسفند سال گذشته این وعده را دادند.

نعمت بخش تشریح کرد: وقتی خودروساز در حال زیان است چه توقعی از افزایش کیفیت باید داشته باشیم. مواد پلیمری، لاستیک و ... افزایش قیمت داشته است و بسته به قیمت دلار و ارز محاسبه می شود. بین 70 تا 75 قیمت خودرو بسته به مواد اولیه است.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: شورای رقابت فرمولی داد که در آن قیمت پایه، قیمت سال ٩١ است.

او گفت: مواد اولیه هر ٢ ماه یکبار افزایش قیمت دارد، اما قیمت خودرو ٢ سال است که تغییر نکرده است. تنها راهی که می‌توان قیمت خودرو را کنترل کرد این است که اجازه دهیم خودرو در حاشیه بازار به فروش برسد.

نعمت بخش افزود: این اختلاف قیمت بین بازار و قیمت کارخانه باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود. همه اقلام خودرو در بورس است چه اشکالی دارد خود خودرو هم در بورس ارائه شود اینگونه بحث ٢ نرخی از بین می‌رود.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: در بحث بنزین یورو 5 مطرح است. قانونی داریم که اگر قراره سوختی را تغییر دهیم باید آن سوخت را داشته باشیم چطور می‌شود، خودرو یورو 5 را تولید کنیم در حالی که سوخت آن موجود نیست؟ باید زیرساخت آن فراهم شود تا بتوانیم آن را تولید کنیم.

نعمت بخش بیان کرد: وقتی نوع سوخت فراهم نیست چرا باید  به خودروساز فشار برای تولید خودروهای مطابق با بنزین یورو 5 وارد کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها