کد خبر : 43309

فرمول پیشنهادی شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو مشخص شد

فرمول پیشنهادی شورای رقابت برای تعیین قیمت خودرو مشخص شد

رئیس شورای رقابت در خصوص فرمول پیشنهادی این شورا برای قیمت گذاری خودرو در سال 99 توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خودروتک، رضا شیوا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره شیوه پشنهادی این سازمان برای قیمت گذاری خودرو اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار نرخ تمام شده را مبنی بر تعیین قیمت می‌داند در حالی که ما روش سقف قیمتی را مناسب‌تر می‌دانیم چرا که برخی از هزینه‌های خودروساز‌ها را نامربوط می‌دانیم. مبنای شیوه پیشنهادی ما قیمت تمام شده به علاوه نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی است.

او تصریح کرد: مدتی قبل برخی از خبرگزاری‌ها مصوبه جدید را نتیجه توافق شورای رقابت و ستاد تنظیم بازار دانسته اند در حالی که چنین توافقی برای قیمت گذاری انجام نشده است.

شیوا بیان کرد: بر اساس قانون ما باید دستورالعمل تعیین قیمت را برای تایید یا تکذیب به ستاد تنظیم بازار ارسال کنیم که این کار انجام شده است؛ طبق ماده ۳ مصوبه سران قوا، اگر ستاد مشکلی با این قیمت گذاری‌ها داشته باشد باید آن را به ما بازگردانده و ویرایش توسط شورای رقابت انجام شود.

شیوا شنبه شب هم در گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: بیش از یک سال است که شورای رقابت را از قیمت‌گذاری کنار گذاشته اند و ما در این مدت برای بازگشت و ورود به سیستم قیمت گذاری خودرو چندین بار شکایت کرده‌ایم.

بنا بر این سیستم پیشنهادی شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو؛ قیمت تمام شده به علاوه نرخ تورم اعلامی توسط بانک مرکزی است از طرفی چند روز قبل هم یک منبع آگاه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان فرمول محاسبه قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار قیمت تمام شده به علاوه ۵ درصد سود اعلام کرد که هر دو این شیوه مشکلات و تناقضات خود را دارند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها