کد خبر : 43204

پراید از مبدا گران نشده است

پراید از مبدا گران نشده است

مدیرمالی سایپا گفت: قیمت مصوب آخرین فروش نقدی پراید، که مربوط به ۴ ماه قبل بود، ۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود و با توجه به اینکه تولید پراید اواخر تیر امسال متوقف خواهد شد و هیچ فروش دیگری بعد از آن صورت نگرفته، تنها عامل افزایش قیمت، بازار است.

به گزارش خودروتک سهیل نوردرخشان با اشاره به افزایش شدید نرخ خودرو در روز‌های اخیر در بازار گفت: این افزایش قیمت خودرو در بازار هیچ ارتباطی با خودروساز و شرکت سایپا ندارد و این افزایش فقط در بازار رخ داده است.

وی افزود: قیمت مصوب آخرین فروش نقدی خودروی پراید درب کارخانه، که مربوط به چهار ماه قبل بود، 37 میلیون و 500 هزار تومان بود و با توجه به اینکه تولید خودروی پراید اواخر تیر امسال متوقف خواهد شد و هیچ فروش دیگری بعد از آن صورت نگرفته است، تنها عامل افزایش قیمت خودرو، بازار بوده است.

به گفته مدیر مالی و اقتصادی سایپا، قیمت فروش خودرو‌ها بر اساس قیمت‌های مصوبی است که در نهاد‌های نظارتی از جمله شورای رقابت و سازمان حمایت تعیین می‌شود و خودرو‌ها بر آن اساس به فروش می‌رسد.

وی افزود: مجوز‌های نهاد‌های ذیربط برای افزایش قیمت محصولات به هیچ وجه جوابگوی هزینه‌های تحمیل شده به خودروسازان نیست چراکه به طور مثال در سال 95 مجوز افزایش قیمت متوسط 1/2 درصدی و در سال 96 مجوز افزایش قیمتی 1/9 درصد داده شد که هیچ تناسبی با رشد سایر نهاده‌ها و هزینه‌ها نداشت.

مدیر مالی و اقتصادی سایپا تصریح کرد: اگر به طور مثال قیمت فروش یک محصول سایپا 100 تومان باشد، هزینه مواد اولیه آن 114 تومان و با احتساب هزینه‌های جانبی 170 تومان است یعنی این شرکت برای هر 100 تومان فروش، 170 تومان هزینه می‌کند و به عبارت دیگر، با هر فروش، 50 درصد چرخه نقدینگی شرکت از دست می‌رود که فشار زیادی به صنعت و خودروساز وارد کرده است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها