کد خبر : 43194

فروش فوری خودرو چه شد؟

فروش فوری خودرو چه شد؟

کمی بیش از یک سال پیش مصوب شد که خودروسازان بخشی از تولید روزانه خود را به فروش فوری اختصاص دهند. هر چند که خبری از لغو این مصوبه منتشر نشده است اما این ابزار که می تواند تا حدی عطش تقاضای خودرو را فرو بنشاند چند ماه است که اجرا می نمی شود.

به گزارش خودروتک، در تاریخ دهم اردیبهشت 98 در جلسه کمیته خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوب شد که سهم فروش فوری خودروسازها ۱۰ درصد افزایش یافته و به 30 درصد برسد (اینجا). البته در ادامه سال 98 این فروش فوری برای 20 درصد تولید روزانه اجرایی شد.

اما از ابتدای سال 99 خودروسازان هیچ برنامه فروش فوری را اعلام نکرده اند. هر یک از دو خودروساز اصلی کشور، امسال فقط یک برنامه پیش فروش داشته اند که آن هم تحویل خودروهایش برای اواخر سال 99 و اوایل سال 1400 است و ناگفته پیداست که قرار نیست دردی از تب و تاب قیمت خودرو در شرایط کنونی دوا کند.

فروش فوری خودروسازان با تیراژ 20 درصد تولید اگر چه علاج قطعی تقاضای خودرو نیست، اما می تواند عنان بازار را از دست دلالان بیرون بکشد.

به نظر می رسد خودروسازان برای ورود به فروش فوری منتظر قیمت گذاری خودرو هستند. آن هم در شرایطی که عرضه خودرو در کشور انحصاری بوده و اگر دو خودروساز اصلی کشور خودرو عرضه نکنند عملا تولید کننده عمده دیگری برای پاسخگویی به تقاضا وجود ندارد!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها