کد خبر : 42979

2 سناریو در مورد قیمت سایپا شاهین

2 سناریو در مورد قیمت سایپا شاهین

احتمالا مهمترین خودرو جدید بازار خودرو کشور در سال 99 سایپا شاهین باشد. اگر کرونا اجازه دهد و بقیه الزامات تولید انبوه هم جفت و جور باشد همین امسال شاهد حضور سایپا شاهین در خیابان ها خواهیم بود. اما سوال اصلی این است که سایپا شاهین با چه قیمتی به دست مصرف کننده خواهد رسید. در خصوص قیمت سایپا شاهین دو سناریو متصور است.

به گزارش خودروتک، قیمت سایپا شاهین به مانند بقیه خودروهای داخلی تابع قیمت گذاری خودرو است که هنوز نهایی نشده اما می توان از میان صحبت ها به نشانه هایی در خصوص قیمت سایپا شاهین رسید.

سناریوی اول این است که سایپا روی جذابیت طراحی و امکانات این خودرو تمرکز کرده و قیمتی منفرد از رقبا را برای شاهین در نظر بگیرد. این سناریو بعید اما منتفی نیست.

اما سناریوی اصلی تعیین قیمت شاهین متناسب با رقبا است. به نظر می رسد اصلی ترین رقیب شاهین سایپا در بازار، دنا پلاس ایران خودرو باشد. این دو خودرو از نظر مشخصات و تیراژ می توانند پا به پای هم جلو رفته و رقیب هم باشند.

قیمت کارخانه دنا پلاس در حال حاضر نزدیک به 111 میلیون تومان است. شنیده ها در خصوص افزایش قیمت خودرو کارخانه در سال جاری حکایت از آن دارد که دست کم افزایش 30 درصدی قیمت کارخانه برای پوشش هزینه های تولید خودروسازان و زنجیره تامین قطعه نیاز است. هر چند رسانه های معتبری از افزایش بیشتر مورد نظر خودروسازان نیز سخن به میان آورده اند. با همین سناریوی افزایش 30 درصدی قیمت کارخانه خودرو، قیمت کارخانه دنا پلاس در حدود 145 میلیون تومان می شود. به این ترتیب می توان انتظار داشت که در فروش کارخانه ، قیمت سایپا شاهین در همین محدود یعنی 145 تا 155 میلیون تومان در تیپ استاندارد تعیین شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها