کد خبر : 42875

خروج پول های سرگردان از بازار خودرو

خروج پول های سرگردان از بازار خودرو

باوجود تلاش دلالان خودرو برای جا انداختن قیمت خودرو بالاتر از اسفند 98 در بازار خودرو، اما این پروژه سفته بازانه آنطور که انتظارش را دارند به انجام نمی رسد و خریداران وارد بازار خودرو نمی شوند. این مساله موجب رکود بازار خودرو شده است.

به گزارش خودروتک، اصلی ترین دلیل عدم هیجانی شدن بازار خودرو باوجود قیمت سازی در فضای مجازی این است که این روزها بازاری جذاب تر از بازار خودرو پیش روی کسانی که نقدینگی در دست دارند گشوده شده است.

بازار سرمایه یا همان بورس اوراق بهادار در چند ماه اخیر به محل فرود سرمایه های سرگردان تبدیل شده است. سرمایه هایی که پیش از این در میان بازارها مختلف طلا، ارز و خودرو می چرخیدند.

بازار سرمایه که به دلیل ماهیت غیرفیزیکی آن از از گزند ویروس کرونا به دور مانده است تنها از ابتدای سال 99 تاکنون بیش از 70 درصد سود داده است. اتفاقی که در هیچ یک از بازارهای دیگر قابل تصور نیست.

به همین دلیل می توان گفت که بورس جذابیت بازار خودرو را برای سفته بازان از بین برده است. به گفته یکی از فعالان بازار خودرو قیمت خودرو در بازار اکنون به گونه ای است که اگر مثلا کسی یک دستگاه تیبا 2 را به قیمت 87 میلیون تومان خریداری کند چشم اندازی برای فروش آن با سود خوب وجود ندارد چرا که قیمت خودرو در حال حاضر به سقف رسیده و نبود مشتری در بازار مانع از رشد بیشتر قیمت ها شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها