کد خبر : 42843

در ایران روزی چند دستگاه خودرو تولید می شود؟

در ایران روزی چند دستگاه خودرو تولید می شود؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموع آمار تولیدات دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور هم اکنون بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو در روز است.

به گزارش خودروتک ، به گفته رضا رحمانی سال ۹۷ اوج بحران‌های صنعت خودرو کشور بود و به دلایلی تولید افول کرده و میزان تولید روزانه دو خودروساز بزرگ کشور بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دستگاه بود که بخش عمده‌ای از تولیدات نیز ناقص بوده و به کف پارکینگ خودروسازان منتقل می‌شد، در همین راستا در مقطعی خودروهای دپو شده در کف پارکینگ خودروسازان حتی به بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه رسید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: عمده ترین توجه در برنامه اصلاح صنعت خودرو موضوع افزایش تولید در آن مقطع بود و امروز شاهد آن هستیم که فقط در یکی از شرکت‌های اصلی خودروساز و با وجود برخی محدودیت‌های به کارگیری نیروها به سبب شیوع کرونا، باز هم روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو تولید روانه بازار می‌شود و البته مجموع آمار تولیدات دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور هم اکنون بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو در روز است.

وی ادامه داد: برای مدیریت تقاضا در بازار خودرو حداقل تولیدات خودرویی کشور باید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه باشد و طبق برنامه‌ریزی انجام شده جای امیدواری است که روند تولیدات این صنعت در سال ۹۹ تا از سال ۹۸ نیز بهتر شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها