کد خبر : 42669

تاثیر کرونا بر بازار قطعات خودروهای وارداتی

تاثیر کرونا بر بازار قطعات خودروهای وارداتی

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران از کمبود برخی قطعات خودرو‌های خارجی و کامیون‌ها در بازار به علت شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خودروتک به نقل از خبرگزاری دانشجو «علیرضا نیک آیین» افزود: امروز بازار در شرایط خاصی به سر می‌برد، زیرا شاهد سختگیری‌های فراوان در گمرکات ایران و گمرکات کشور‌های همسایه هستیم و رفت و آمد‌ها برای تامین کالا کم شده است.

وی بیان داشت: کمبود خاصی در تامین قطعات خودرو‌های تولید داخل به چشم نمی‌خورد، زیرا در سال‌های گذشته اکثریت قریب به اتفاق این قطعات داخلی سازی شده است.

این مقام صنفی یادآور شد: در ایام تعطیلات گذشته تعمیرگاه‌ها جزوه مشاغلی بودند که باز بودند و به ارائه خدمات پردازند، از جمله خودرو‌های اورژانس متعلق به بیمارستان‌های درگیر با بیماران کرونا و همچنین خودرو‌های پرسنل این مراکز درمانی به طور رایگان تعمیر و سرویس شد و در نتیجه بسیاری از قطعات این خودرو‌ها مصرف شد.

وی گفت: علاوه بر آنها، خودرو‌های حمل و نقل و مسافری که به جابه‌جایی بار و مسافر مشغول بودند سرویس‌دهی و قطعات آن‌ها نیز مصرف شد، به این ترتیب کمبود برخی قطعات آن‌ها اجتناب ناپذیر است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران ادامه داد: در مجموع به دلیل بسته بودن مرزها، قطعه فروشان در سطوح عمده فروشی و خرده فروشی در حال مدیریت بازار هستند تا بتوانیم قطعات را به خودرو‌های اولویت دار از جمله خودرو‌های اورژانس و حمل و نقل بار و مسافر برسانیم.

نیک آیین در پایان تاکید کرد: صنف تعمیرگاه‌ها که در ایام کرونایی گذشته باز بوده و به ارائه خدمات و سرویس دهی پرداخته اند، با افزایش هزینه‌ها از جمله مخارج بهداشتی و ضدعفونی همچنین مخارج آب، برق و گاز مواجه شدند و انتظار می‌رود دولت در این زمینه‌ها به یاری این صنوف بپردازد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها