کد خبر : 42528

ثبات یک هفته ای قیمت خودرو در بازار

ثبات یک هفته ای قیمت خودرو در بازار

قیمت خودرو در بازار نزدیک به یک هفته است که از ثبات قابل توجهی برخوردار است. هر چند هنوز به اعتقاد بسیاری از خریداران قیمت خودرو در مقایسه با آخر روزهای سال 98 بی دلیل افزایش یافته است.

به گزارش خودروتک، علی رغم قیمت سازی مجازی در سایت های خرید فروش در یک ماهی که بازار خودرو به دلیل شیوع کرونا تعطیل بود، روند هیجانی کردن بازار خودرو در یک هفته گذشته موثر نبوده و قیمت خودرو به ثبات رسیده است. قیمت خودرو در خودروهای پرتقاضایی مانند سمند LX ، پژو پارس و پژو 206 تغییر محسوسی پس از یک جهش در اوایل اردیبهشت، نداشته است. قیمت تیبا 2 و دنا پلاس توربو نیز نسبت به قیمت های اعلامی از سوی اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در اول اردیبهشت، تفاوتی نداشته است.

در مورد قیمت پراید به اعتقاد فعالان بازار خودرو، تغییر قیمت به دلیل توقف تولید دو مدل از این خودرو است. با این حال اغلب فعالان بازار، هنوز تعداد معاملات خودرو را بسیار پایین توصیف می کنند. ضمن اینکه نوسان روزانه زیر یک میلیون تومان قیمت خودرو را اساسا نمی توان به عنوان گران یا ارزان شدن خودرو قلمداد کرد.

این کاهش تقاضا یکی از دلایل اصلی ثبات قیمت خودرو به حساب می آید. از سوی دیگر خودرو جذابیت خود را به عنوان یک کالای سرمایه ای سودآور از دست داده و بسیاری از کسانی که قبلا اقدام به خرید و فروش خودرو می کردند اکنون ترجیح داده اند تا نقدینگی خود را در بازار سهام سرمایه گذاری کنند.

آغاز پیش فروش خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ کشور در سال 99 نیز عامل دیگری است که مانع از ورود پس اندازها به بازار خودرو شده است. فاصله زیاد قیمت کارخانه تا بازار موجب شده تا بسیاری ترجیح دهند مدت زمان طولانی تحویل خودرو را پذیرفته و برای پیش خرید خودرو اقدام کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها