کد خبر : 42408

زمان پیش فروش سایپا شاهین چه موقع است؟

زمان پیش فروش سایپا شاهین چه موقع است؟

زمان پیش فروش شاهین احتمالا جذاب ترین پیش فروش امسال در سبد محصولات سایپا باشد. اینکه پیش فروش سایپا شاهین چه زمانی اتفاق می افتد به نظر می رسد تابع چند متغیر باشد.

به گزارش خودروتک، پیش فروش خودرو برای خودروسازان داخلی به دلیل نقشی که در تامین نقدینگی دارد حائز اهمیت است. سایپا اولین برنامه پیش فروش خود در سال 99 را در حالی اعلام کرد که پیش فروش شاهین در آن دیده نشد.

قرار گرفتن یک خودرو جدید در خط تولید نیازمند اطمینان از تامین زنجیره تولید و تامین لوازم یدکی در بازار است. به خصوص در مورد خودروهای داخلی که در مدت زمان کوتاهی تعداد آنها در چرخه استفاده بالا می رود و به طور طبیعی نیازمند تامین قطعات بالاتری است.

از سوی دیگر قیمت گذاری خودرو نیز هنوز در سال 99 انجام نشده و این خود عامل دیگری است که تولید کننده را در خصوص درآمد قابل تصرف از محل فروش هر مدل خودرو دچار ابهام می کند و در این شرایط خودروسازان برای اعلام برنامه های فروش فوری و پیش فروش خودرو دست به عصا عمل می کنند.

پیش بینی فعالان بازار خودرو با توجه به جمیع جهات این است که در همین اردیبهشت ماه و حداکثر برای پیش فروش خودرو به مناسبت عید سعید فطر، پیش فروش شاهین نیز در دستور کار سایپا قرار گیرد.

عکس کابین سایپا شاهین

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها